כיצד להרוויח כסף מיוטיוב ?
החלטתם לפתוח ערוץ ביוטיוב ולהפוך ליוטיוברים ? מזל טוב ! כל מה שאתם צריכים לעשות עכשיו זה לחשוב על רעיונות לסרטונים מעניינים, לצלם, לערוך ולהעלות סרטונים באופן קבוע. אז איך עושים מזה כסף אתם שואלים ? שאלה מצוינת.
חשוב שתבינו שערוץ היוטיוב ישמש גם ככרטיס הביקור שלכם במידה ותרצו להתפתח לכיוונים מקצועיים בתחום. לכן, חשוב שתשקיעו בכל סרטון וסרטון שאתם יוצרים, אתם אף פעם לא תדעו מי עלול לצפות בו.
מונטיזציה לסרטונים
אז בואו נתחיל מהדרך הכי בסיסית להכנסת כסף מיוטיוב שנקראת מונטיזציה. בכדי להרוויח כסף קודם כל תצטרכו להרשם לתוכנית השותפים של יוטיוב YouTube. רק לאחר שיוטיוב תאשר את החשבון שלכם אתם תהיו זכאים להפעיל מונטיזציה בסרטונים. כלומר: להטמיע פרסומות של גוגל בסרטונים שנמצאים בערוץ.
כל צפייה של צופה בפרסומת אשר מוצגת בסרטון או הקלקה עליה, תכניס לכם סכום מסוים שאותו גוגל תקבע על פי פרמטרים מסויימים שאותם רק היא יודעת. לדוגמא: ישנם ערוצים שיקבלו 10 אגורות על כל הקלקה של צופה על פרסומת, וישנם ערוצים שיקבלו חצי שקל על כל הקלקה על פרסומת.
הצטרפות לתוכנית שותפים Affiliate
ישנם אתרי קניות או אתרי תוכניות שותפים שמוכנים לשלם לכם עמלה על כל מכירה שתעשו עבורם. אם בניתם קהל צופים גדול שסומך עליכם ועל ההמלצות שלכם, תוכלו לחפש תוכנית שותפים אשר משווקת מוצרים שקשורים בתוכן של הערוץ שלכם.
לאחר שמצאתם תוכנית שותפים מתאימה, תוכלו להצטרף אליה ולהציע לצופים לרכוש את המוצרים שהיא מציעה. שימו לב, עשו זאת רק לאחר שבדקתם ווידאתם שהחברה ותיקה בתחום ושהמוצרים ושירות הלקוחות שלה הם טובים, אדיבים ואמינים.
סדנאות, הרצאות ומכירת מוצרים
אם אתם יודעים לעמוד מול קהל ולהרצות, תוכלו לעניין את הצופים שלכם בהרצאות או סדנאות שאותן אתם תעבירו. בהרצאות מומלץ ללמד נושאים ספציפיים שעליהם אתם מדברים בסרטונים שלכם. בנוסף, במהלך הסדנה תוכלו גם להציע לקהל לרכוש מוצרים אשר קשורים לתוכן הנלמד.
הערה: לפני שאתם רצים לשווק הרצאות, סדנאות ומוצרים לקהל שלכם, חשוב שתשבו עם עצמכם ותחשבו על התוכן שאתם הולכים ללמד עליו. הכינו מצגת ובה תפרטו את כל החומר שאתם הולכים ללמד בהרצאה או בסדנה. בנוסף, מומלץ גם להתייעץ עם הצופים ולהבין איזה תוכן מעניין אותם יותר, כך תוכלו לשים דגש על אותם נושאים ולהשיג יותר נרשמים להרצאה או לסדנה.
חברות פרסום ויוטיוברים
חברות הפרסום סוף סוף מבינות את כוחם של היוטיוברים ! הכינו רשימה של חברות הפרסום הכי פופולאריות בארץ ופנו אליהן במייל שמנוסח היטב בנוגע לשיתוף פעולה איתן.
במייל, רשמו לחברות הפרסום את כל הפרטים אודותיכם ואודות הפלטפורמות השונות דרכן אתם מפרסמים תוכן לקהל שלכם, לדוגמא: אתר אינטרנט, ערוץ יוטיוב, אינסטגרם, סנאפצ'אט וכו.. בנוסף, מומלץ גם להוסיף את מספר הכניסות שיש לכם לאתר האינטרנט, כמות הצפיות החודשית שיש לכם בערוץ היוטיוב וכמות העוקבים שיש לכם באינסטגרם ובסנאפצ'אט.
חשוב שתבינו שרק אם תהיה לכם כמות מכובדת של כניסות, צפיות ועוקבים תוכלו לפנות לחברות הפרסום ולהציע את שירותכם. אם חברות הפרסום אינן חוזרות אליכם עם תשובה שלילית או חיובית דרך המייל, נסו ליצור איתן קשר באמצעות הטלפון.
עוד דבר חשוב, אם הצלחתם להשיג שיתוף פעולה עם אחת מחברות הפרסום, מומלץ להכין חוזה ובו מפורטות ההתחייבויות של כל צד. את החוזה הציגו לעורך דין מוסמך בתחום ובקשו את חוות דעתו עליו. שאלו אותו מה הוא היה ממליץ לשנות בחוזה על מנת ששני הצדדים יצאו מרוצים ומורווחים משיתוף הפעולה.
יצרניות מוצרים
אם למשל יש לכם ערוץ טכנולוגיה ואתם מעוניינים לעשות סקירות למוצרים של חברה מסויימת שאת המוצרים שלהם אתם אוהבים, נסחו מייל שבו אתם מספרים עליכם ועל כל הפלטפורמות שבהן יש לכם קהל.
בהמשך המייל רשמו לחברה שאתם מעוניינים לסקר את מוצריה ובקשו גם שהמוצרים יישארו אצלכם לאחר הסיקור, את המוצרים הללו תוכלו למכור לאחר הסקירה אם לא יהיה לכם צורך בהם.
גם כאן מומלץ להוסיף את מספר הכניסות, צפיות ועוקבים שיש לכם בפלטפורמות השונות. דרך אגב, אנו ממליצים לכתוב במייל את כל התנאים לשיתוף הפעולה בינכם. לדוגמא: אפשר לכתוב שאתם מחוייבים לומר לקהל שלכם רק את האמת על המוצר. השתדלו שכל פרט קטן בשיתוף הפעולה יצוין במייל.