Skip to main content

איך בודקים מתי מכשיר אייפון הופעל לראשונה והאם אחריות היצרן עדיין בתוקף

 |  Yossi Demri

מעוניינים לקנות אייפון מיד שנייה אבל לא סומכים על המידע שהמוכר מוסר לכם ? רוצים לבדוק אם יש עדיין אחריות על האייפד שלכם ? או אולי בכלל אתם מעוניינים לבדוק דגם של מכשיר כלשהו של אפל לפי המספר הסידורי שלו ? במדריך הבא נסביר כיצד לבדוק את כל אלה ועוד באתר הרשמי של אפל.

מתי קנית אותו - קבלת מידע מפורט על מכשירי אייפון ואייפד

אתר Check Coverage של Apple או בתרגום חופשי 'בדיקת כיסוי האחריות', מאפשר ללקוחות שלה לקבל מידע מפורט אודות מכשיר האייפון, אייפד, אייפוד טאץ' או המק שברשותם. לאחר הקלדת המספר הסידורי והייחודי של המכשיר באתר מקבלים את המידע הבא:

Valid Purchase Date (תאריך רכישה בתוקף) - כאן תוכלו לראות אם המכשיר הופעל לראשונה דרך האתר של אפל בצורה תקנית ומסודרת, ואם הוא רשום במסד הנתונים (Database) שלה. אפשרות זו נכנסת לתוקף לאחר שמפעילים מכשיר חדש בפעם הראשונה והעדכון קורה באופן מיידי, כלומר באותו הרגע שבו מתחברים באופן מקוון לאחד מהשירותים של אפל דרך המכשיר או שהוא יתבצע במהלך אותו היום של ההפעלה הראשונית.

Telephone Technical Support (תמיכה טכנית טלפונית) - לאחר רכישת מכשיר חדש, אפל מעניקה תמיכה טכנית טלפונית ללקוחות חדשים במשך 90 יום. אם ליד אפשרות זו מופיעה המילה Active אז סימן שהתמיכה עדיין בתוקף ואתם זכאים לקבל תמיכה טלפונית מאחד מנציגי התמיכה של החברה במסגרת האחריות. אם מופיע Expired אז סימן שחלפו יותר מ- 90 ימים מהיום שבו המכשיר הופעל לראשונה ולא תוכלו לקבל תמיכה טכנית טלפונית. ניתן גם להסיק מזה שהמכשיר הופעל מלפני יותר משלושה חודשים ואם מישהו אומר לכם שהוא חדש ורק לפני חודש-חודשיים נרכש, סביר להניח שהוא טועה.

Repairs and Service Coverage (שירות תיקונים) - כאשר קונים מכשיר חדש של אפל מקבלים מהיצרנית (Apple) אחריות על החומרה במכשיר במשך שנה שלמה. בתאריך התפוגה ניתן לראות מתי האחריות מסתיימת והתאריך הזה יכול להעיד גם מתי המכשיר נרכש והופעל לראשונה. לדוגמה: אם רשום October 2, 2020, ניתן להסיק מכך שהמכשיר נרכש שנה לפני התאריך המופיע, כלומר ב- October 2, 2019. וזאת מפני שאפל מעניקה אחריות למשך שנה שלמה מרגע הפעלת המכשיר.

אם ב- Repairs and Service Coverage מופיע Active אז סימן שהאחריות עדיין בתוקף וכדי לממש אותה תצטרכו לפנות לחנות שממנה קניתם את המכשיר. אם מופיע Expired אז סימן שחלפה שנה מהרגע שבו המכשיר הופעל לראשונה ואחריות היצרן אינה בתוקף.

אם לאחר שהקלדתם את המספר הסידורי אתם מקבלים שגיאה שאומרת שאפל לא מוצאת את המספר הסידורי ברשומות שלה, זה אומר שהמכשיר לא עבר אקטיבציה על ידי Apple בצורה תקנית, לכן, המספר הסידורי שלו לא נמצא בבסיס הנתונים שלה.

אז כדי לבדוק את כל הפרטים שציינו כאן עקבו אחר השלבים הבאים:

1. אתרו את המספר הסידורי של מכשיר האייפון או האייפד שלכם לפי המדריך הבא --> לאחר מכן, היכנסו מהמכשיר שלכם או מהמחשב האישי לאתר checkcoverage.apple.com --> בחלון הראשי באתר, בשדה Enter your serial number הקלידו את המספר הסידורי של המכשיר שלכם ולאחר מכן, בשדה שמתחתיו הקלידו את הקוד המופיע בחלונית, ולחצו על Continue לקבלת מידע מפורט על המכשיר.

בדיקת אחריות על מכשיר אייפון או אייפד

2. כעת, תוכלו לראות את כל הפרטים על המכשיר שלכם או על המכשיר שהזנתם את המספר הסידורי שלו. בחלון זה ניתן לראות את הפרטים הבאים: הדגם של המכשיר, האם המכשיר הופעל לראשונה באתר של אפל והאם הוא נרשם במסד הנתונים שלה בצורה תקינה, האם התמיכה הטכנית הטלפונית עדיין בתוקף, והאם שירות התיקונים במסגרת אחריות היצרן עדיין בתוקף.

בדיקת אחריות למכשירי iPhone ו- iPad

בדוגמה שלנו ניתן לראות שהזנו למערכת מספר סידורי של אייפון 11, ב- Valid Purchase Date יש V ירוק שהמשמעות שלו היא שתהליך ההפעלה והרישום של המכשיר במסד הנתונים של אפל עבר בהצלחה, ליד Telephone Technical Support רשום Expired שזה אומר שהתמיכה הטכנית הטלפונית עבור המכשיר כבר לא בתוקף, אך ליד Repairs and Service Coverage יש V ירוק שהמשמעות שלו היא שאחריות היצרן בתוקף עד ה- 2.10.2020.

על פי מידע שאספנו מרחבי הרשת עולה כי אם הזנתם מספר סידורי של מכשיר "חדש" באתר Check Coverage ובשדות 'תמיכה טלפונית' ו- 'אחריות יצרן' מופיע Expired, זה כנראה אומר שהמכשיר מחודש ולא חדש. לכן, לפני שאתם רוכשים מכשיר משומש או מכשיר חדש מחנות כלשהי, אנו ממליצים בחום להזין את המספר הסידורי שלו באתר של אפל ולבדוק היטב את כל הפרטים עליו.

| אולי יעניין אותך גם