תתגמל בקרוב גם יוצרי תוכן מישראל: מטא מעדכנת את תוכנית המונטיזציה של רילס עם מודל חדש המבוסס על ביצועים
חברת מטא (Meta) הודיעה כי היא בוחנת מודל חדש עבור תוכנית המונטיזציה שלה ברילס (Reels), שבאמצעותו היא תוכל לתגמל יוצרי תוכן על סמך החשיפה והביצועים של סרטוני הרילס שלהם ולא רק על סמך הרווחים שמגיעים מהמודעה עצמה.
החברה תרחיב גם את תוכנית המונטיזציה למדינות נוספות, כולל ישראל ותאפשר ליוצרים מאותן מדינות לשלב פרסומות בסרטונים שלהם ולקבל על זה כסף.
את הפרסומות ברילס החברה החלה לבדוק בשנה שעברה על מנת לאפשר ליוצרים להרוויח כסף על התכנים שהם יוצרים ומפרסמים בפלטפורמה וגם כמובן כדי לגרום להם להיות פעילים יותר. כעת, היא מזמינה אלפי יוצרים להצטרף לתוכנית החדשה, כולל יוצרים רבים שהשתתפו בעבר בתוכנית הבונוס שלה "Reels Play" בפייסבוק שנסגרה לאחרונה.
הסכומים הסופיים ייקבעו לפי מספר הניגונים של הסרטון, ככל שהסרטון של היוצר יצליח יותר, כך הוא גם יוכל להרוויח יותר כסף. בעתיד, מטא תבחן פרמטרים נוספים בעת קביעת הסכום הסופי שאותו יקבל היוצר.
יוצרים שקיבלו הזמנה להשתתף בתוכנית החדשה ויוצרים שהיו בתוכנית הישנה, יצורפו בשבועות הקרובים באופן אוטומטי למודל התשלום החדש.
כדי לקבל הזמנה לתוכנית החדשה, היוצרים צריכים לחיות באחת מ- 52 המדינות שמטא פרסמה ולעמוד בדרישות המינימום, כמו להיות בני 18 לפחות ולעמוד במדיניות המונטיזציה והתוכן של פייסבוק.
ברגע שיוצר נכנס לתוכנית, הוא חייב להשלים את התהליך הכולל אישור תנאי השימוש והזנת פרטי התשלום. לאחר מכן, הוא יוכל להתחיל להרוויח כסף מהסרטונים שהוא מפרסם ברילס.
זה בכלל לא מפתיע שמטא ופלטפורמות אחרות, כמו יוטיוב (YouTube) וסנאפצ'ט (Snapchat) שמות דגש על סרטונים קצרים ומתגמלות את מי שיוצר אותם. מדובר בפורמט מאוד מצליח ופופולרי, שגורם לאנשים רבים מרחבי העולם להישאב לתוך הפלטפורמות הללו ולבלות שם זמן ארוך מהמתוכנן.