Skip to main content

משלמים מהסמארטפון: מה זה bit ? וכיצד ניתן לקבל ולשלוח כסף באמצעות האפליקציה

 |  Yossi Demri

אפליקציית bit (ביט) היא אפליקציה פופולרית מאוד בישראל להעברת כספים אשר שייכת לבנק הפועלים. אך שזה לא יטעה אתכם - גם אם אתם שייכים לבנק אחר, אתם יכולים להשתמש באפליקציה בקלות עם מכשיר האנדרואיד או האייפון שלכם. bit היא אפליקציה מאובטחת אשר עומדת בסטנדרטים המקובלים של אבטחת מידע והגנה על הפרטיות, והיא מאפשרת לשלוח ולקבל כספים במהירות מבלי להזין בכל פעם מחדש את פרטי האשראי או חשבון הבנק. פשוט מורידים את האפליקציה מחנות האפליקציות Google Play או App Store, מתקינים אותה בסמארטפון, בוחרים את איש הקשר שאליו רוצים להעביר את הכסף, מקלידים את הסכום שרוצים להעביר וזהו - הכסף יישלח מיידית לחשבון הבנק של איש הקשר שבחרתם.

באפליקציית bit משתמשים בעיקר בעלי עסקים קטנים כמו קוסמטיקאיות, טכנאים ועוד... אך לא רק, גם אנשים פרטיים שלא אוהבים להסתובב עם ארנק מלא במטבעות, שטרות או כרטיסי אשראי למיניהם מעדיפים להעביר ולקבל איתה כספים, במיוחד בעידן של היום כשהכל הפך להיות דיגיטלי. השימוש באפליקציה הוא ללא עלות, אך לפי תנאי השימוש של האפליקציה זה תלוי בעיקר בהסכם שלכם עם הבנק, וייתכן שתחוייבו בעמלות כאשר תקבלו כסף.

דבר נוסף ושימושי שאפשר לעשות באמצעות האפליקציה זה לאסוף כספים מקבוצה של אנשים, לדוגמה: אם לחבר/ה שלכם יש יום הולדת, מסיבת רווקים או כל אירוע אחר שבשבילו אתם צריכים לאסוף סכום כסף מסוים ממספר אנשים, תוכלו ליצור קבוצה, להקליד את הסכום שאתם רוצים לגבות מכל משתתף, להציב מועד סופי לגיוס הסכום, לבחור את אנשי הקשר שמהם תרצו לאסוף כסף ולבקש מהם שיעבירו לכם כסף לאירוע דרך ה- bit.

איך מעבירים כסף ב- bit

ראשית כל יש להתקין את האפליקציה בסמארטפון. שנית, לאחר שתתקינו את האפליקציה היא תבקש מכם גישה לאנשי הקשר שלכם, כך שבכל פעם שתרצו להעביר כסף לאדם מסוים, תוכלו לבחור אותו מרשימת אנשי הקשר ולשלוח לו את הכסף בקלות ובמהירות.

1. הפעילו את האפליקציה --> בחלון הראשי לחצו על "העבר".

העברת כספים באמצעות bit

2. לאחר מכן בחרו מרשימת אנשי הקשר שלכם את איש הקשר שאליו אתם מעוניינים להעביר את הכסף או הקלידו את השם שלו בחלונית החיפוש.

בחרו את איש הקשר שאליו תרצו להעביר כסף

3. כעת הקלידו את סכום ההעברה ולאחר מכן לחצו על "המשך".

הערה: קחו בחשבון שסכום ההעברה היומי מוגבל עד 3,600 ש"ח וסכום ההעברה החודשי מוגבל עד 12,000 ש"ח.

הקלידו את סכום ההעברה

4. בחלון הבא תוכלו להקליד את סיבת ההעברה (לא חובה אבל מומלץ) ולאחר מכן לחצו על "המשך". אם אתם לא מעוניינים לעשות זאת פשוט לחצו על "דלג". דרך אגב, סיבת ההעברה תוצג גם לאדם שאליו אתם שולחים את הכסף.

הערה: אנו ממליצים לרשום את סיבת ההעברה וזאת בכדי שבעתיד תוכלו לדעת עבור איזה שירות שילמתם.

הקלידו את סיבת ההעברה באפליקציית bit

5. הקלידו את הסיסמה שהזנתם כאשר התקנתם לראשונה את האפליקציה, וזאת בכדי לאשר את ההעברה. אם שכחתם את הסיסמה, פשוט לחצו על "שכחתי את הסיסמה" והתחילו בתהליך שחזור הסיסמה.

הקלידו את הסיסמה שהזנתם באפליקציית ביט

6. כעת הזינו את פרטי כרטיס האשראי שלכם (לא לדאוג, איש הקשר שאליו אתם מבצעים את ההעברה אינו יכול לראות את פרטי כרטיס האשראי או חשבון הבנק שלכם) ולאחר מכן לחצו על "שמירת פרטים". זה הוא תהליך חד פעמי, ובהעברות הבאות לא תצטרכו להקליד שוב את הפרטים הללו.

אם בעתיד תרצו לשנות את כרטיס האשראי שממנו אתם מבצעים העברות, תוכלו לעשות זאת בקלות דרך האפליקציה.

לאחר מכן, איש הקשר שאליו העברתם את הכסף יקבל הודעה על כך שבוצעה אליו העברה והוא יצטרך לאשר אותה. רק לאחר שהוא יאשר אותה תקבלו הודעת SMS שההעברה הושלמה בהצלחה. החיוב יתבצע במועד החיוב הרגיל. אנו ממליצים גם לשמור את מספר האישור המופיע בהודעה כהוכחה לביצוע ההעברה.

שימו לב - ברגע שאישרתם את ההעברה לא תוכלו להתחרט ולבטל אותה. בנוסף, אם לאיש הקשר שבחרתם אין את האפליקציה במכשיר הוא יקבל הודעת SMS שבה מוסבר שהעבירו לו כסף ב- bit וכדי לקבל אותו הוא צריך להוריד ולהתקין את האפליקציה בסמארטפון שלו.

קבלת כסף ב- bit

אז כפי שכבר ציינו קודם לכן, כדי לקבל כסף דרך אפליקציית ביט תהיו חייבים להתקין את האפליקציה בסמארטפון שלכם. לאחר ההתקנה בצעו את השלבים הבאים:

1. ברגע שיישלחו לכם כסף דרך האפליקציה תקבלו הודעת SMS על כך שהעבירו לכם כסף ב- bit. בהודעה תוכלו לראות מי העביר לכם כסף ואת הסכום שמחכה לכם. כדי לאשר את ההעברה תצטרכו להקליק על הקישור המצורף. קחו בחשבון שיהיו לכם 3 ימים לאשר את ההעברה, אחרת ההוראה תתבטל באופן אוטומטי.

קבלת כספים ב- bit

2. בחלון שנפתח תוכלו לראות את הפרטים הבאים: שם איש הקשר ששלח את הכסף, סכום ההעברה וסיבת ההעברה. לאישור ההעברה לחצו על "קבל את הכסף". אם מאיזו שהיא סיבה אתם לא מעוניינים לקבל את הכסף לחצו על "סרב".

בקשת העברה בביט

3. כעת הזינו את פרטי חשבון הבנק (חד פעמי) שאליו יועברו כל הכספים המתקבלים דרך האפליקציה.

הוספת חשבון בנק באפליקציית bit

4. בחלון הבא אשרו שהפרטים שהקלדתם הם אכן נכונים. לאחר מכן תקבלו הודעה מהאפליקציה על כך שההעברה בוצעה בהצלחה. את הכסף תוכלו לראות בחשבון הבנק שלכם ביום העסקים הבא.

ההעברה בוצעה בהצלחה

איך מבקשים כסף ב- bit

אפליקציית ביט מאפשרת גם לבקש כסף מאנשי הקשר שלכם, כך תשלחו בקשה לתשלום:

1. בחלון הראשי של האפליקציה לחצו על "בקש".

בקשת כסף ב- bit

2. לאחר מכן בחרו מרשימת אנשי הקשר שלכם את איש הקשר שממנו תרצו לבקש כסף.

אם קיבלתם בקשה לתשלום מאדם כלשהו שאינו נמצא ברשימת אנשי הקשר שלכם, תצטרכו לסרוק באמצעות הסמארטפון שלכם את הקוד QR שמופיע אצלו במכשיר (בשביל זה תהיו צריכים להיות לידו), לאחר מכן בסמארטפון שלכם תופיע בקשה לתשלום, ורק לאחר שתאשרו את הבקשה הכסף יועבר אליו.

בקשת כסף בביט

3. הקלידו את הסכום הרצוי (ניתן לבקש עד 3,600 ש"ח) ולאחר מכן לחצו על "המשך".

4. הקלידו את סיבת הבקשה (מומלץ) ולחצו על "המשך" לשליחת הבקשה.

כעת תישלח הודעת SMS לאיש הקשר שממנו אתם מבקשים כסף ובה יהיה כתוב שהוא צריך לאשר את בקשת התשלום שנשלחה אליו. לאחר שהוא יאשר את הבקשה, הכסף יעבור לחשבון הבנק שלכם (ביום העסקים הבא).

דברים שחשוב לדעת על אפליקציית ביט

אז כדי שתהיו רגועים יותר ותוכלו להשתמש באפליקציה בראש שקט, ריכזנו עבורכם מספר שאלות ותשובות על אפליקציית ביט:

- שאלה: האם האדם שמקבל את הכסף יכול לראות את סיבת ההעברה ? תשובה: כן.

- שאלה: כיצד ניתן לדעת שהכסף שהעברתם התקבל בהצלחה ? תשובה: תקבלו על כך הודעת SMS, ובנוסף תוכלו לראות זאת בחלון הראשי של האפליקציה.

- שאלה: אם העברתי כסף לאיש קשר שאפליקציית bit לא מותקנת במכשיר שלו, האם הוא עדיין יכול לקבל את הכסף ? תשובה: לא, הוא יקבל הודעת SMS שמזמינה אותו להוריד את האפליקציה, ורק לאחר שהוא יוריד אותה ויזין את פרטי חשבון הבנק שלו הוא יוכל לקבל את הכסף.

- שאלה: האם ניתן לבטל העברה שביצעתי או העברות שבוצעו אליי ? תשובה: לא.

- שאלה: האם הבנק יחייב אותי בעמלות על שימוש באפליקציה ? תשובה: השימוש באפליקציה הוא בחינם אך ייתכן שהבנק שלכם יחייב אתכם בעמלת העברה. מומלץ לבדוק זאת בחשבון שלכם.

- שאלה: מה ניתן לעשות אם בחשבון הבנק לא מופיע כסף שהועבר באמצעות האפליקציה. תשובה: ראשית כל יש לוודא שפרטי חשבון הבנק שלכם מופיעים באפליקציה בצורה תקינה. אם לאחר יום עסקים אחד הכסף עדיין לא מופיע בחשבון הבנק יש להתקשר לשירות הלקוחות של האפליקציה - *6428.

קרדיט תמונה: אפליקציית bit

| אולי יעניין אותך גם