Skip to main content

SimilarWeb השירות שיאפשר לכם לאמוד את כמות הכניסות לאתרים או אפליקציות

 |  Yossi Demri

הכירו את הכלי הכי שימושי שאנו יכולים להציע לכם בנושא מדידת היקף תנועה לאתרים.

SimilarWeb הינו שירות שפותח על ידי חברה ישראלית, והוא יודע להעריך בקירוב טוב את כמות הפעילות שיש כמעט בכל אתר בעולם. גיוס הכספים האחרון של החברה עמד על כ- 3.5 מיליון דולר.

כיצד ניתן לבדוק אם אתר או אפליקציה הם איכותיים

האתר SimilarWeb הוקם בשנת 2009 והוא מספק בערך את אותו השירות שאתר Alexa.com הוותיק מספק לגולשיו. באמצעות האתר Similarweb.com ניתן לקבל ניתוח מפורט של תנועת הגולשים המגיעה לאתר או אפליקציה מסוימת.

בנוסף, ניתן גם לראות מהיכן הגיעה תנועת הגולשים לאתר, כלומר: איזה אתר הפנה אותם אליו, באילו ארצות האתר פופולארי ובאילו הוא פחות. ניתן גם לראות לאילו אתרים בדרך כלל האתר מפנה דרכו, ועוד מגוון רב של אפשרויות אשר בהן ניתן לצפות בחינם או בתשלום.

דרך אגב, באתר Similarweb אנו משתמשים בדרך כלל על מנת לבדוק את האתרים מהם אנו רוכשים או מקבלים שירות כל שהוא. כך אנו יודעים אם האתר הוא פופולארי ומוכר, וגם נוכל לדעת באילו מדינות הוא פופולארי.

בנוסף, האתר מאפשר לנו גם לדעת אם ישנם אתרים מוכרים אשר מפנים תנועה אליו, כך נדע שהאתר הוא אכן פופולארי ואמין.

אז בכדי לקבל נתונים על אתר מסוים, בצעו את השלבים הבאים:

1. היכנסו לאתר Similarweb.

2. בשדה Enter any website to get started הקלידו את הכתובת המלאה של האתר אשר אותו אתם מעוניינים לבדוק --> הקליקו על Search על מנת לבצע חיפוש וקבלת נתונים על האתר.

הקלידו את כתובת האתר הרצוי

הקלידו את האתר שעליו תרצו לקבל נתונים

3. כעת יוצגו מולכם הנתונים הבאים: ב- Global Rank מופיע הדירוג העולמי של האתר. הדירוג נעשה בהתאם לכמות הכניסות שיש לאתר יחסית לשאר האתרים בעולם. כאשר יש חץ אדום ליד הדירוג, סימן שדירוג האתר נמצא בירידה. כאשר יש חץ ירוק ליד הדירוג, סימן שדירוג האתר נמצא בעליה בדירוג העולמי.

- Country Rank, כאן ניתן להתרשם מהדירוג הארצי של האתר במדינה שבה הוא נמצא. לדוגמא: אם האתר נמצא בישראל וקיבל דירוג של 3,906. אז סימן שמבחינת SimilarWeb הוא נמצא בערך במקום 3,906 ביחס לכמות הכניסות שיש באתרים בישראל.

- Category Rank, באיזור זה ניתן לראות את דירוג האתר בקטגוריה שבה הוא עוסק. לדוגמא: האתר שלנו עוסק בקטגורית המחשבים והאלקטרוניקה, והוא נמצא בדירוג 21,390 ביחס לשאר אתרי הטכנולוגיה שיש בשאר העולם.

דירוג האתר בארץ בה הוא נמצא וביחס לשאר האתרים בעולם

דירוג האתר במדינה בה הוא שוכן וביחס לשאר האתרים בעולם

4. כאשר נגלול את המסך עוד קצת כלפי מטה, נוכל להתרשם מהנתונים הבאים: ב- Engagement נוכל לראות את כמות המבקרים שיש בסך הכל לאתר בחודש האחרון, הזמן הממוצע שהגולש נמצא באתר מבלי לצאת ממנו, מספר הדפים בממוצע שהגולש עובר בזמן השהות שלו באתר ואחוז הנטישה של הגולשים.

Total Visits - מספר המבקרים באתר בחודש האחרון.

Avg Visit Duration - הזמן הממוצע שהגולש נמצא באתר (ככל שהזמן גדול יותר, זה אומר שהאתר מציע לגולשיו תוכן איכותי יותר).

Pages Per Visit - נתון זה מציג את כמות הדפים בממוצע שהגולש מדפדף בהם כאשר הוא נמצא באתר (ככל שהוא מדפדף ביותר דפים, כך יש יותר עניין בתוכן שהאתר מספק לגולשיו).

Bounce Rate - אחוז הנטישה של האתר, כלומר: נתון זה מציג האם אחוז הנטישה של האתר הוא גבוה או נמוך. ככל שהמספר גבוה יותר כך הגולשים נוטשים יותר את האתר לאחר שנכנסו אליו.

Bounce Rate גבוה נגרם בגלל מספר דברים, ואילו הם העיקריים שבהם: אם האתר מציג תוכן רדוד ולא איכותי, הגולש יעזוב את האתר תוך שניות. או אם הגולש חיפש מידע על מכוניות והוא הגיע לאתר וקיבל מידע על אוניות, גם אז הוא ינטוש במהירות את האתר.

נתונים אודות האתר

נתוני האתר

באילו מדינות האתר פופולארי

אם נגלול מעט מטה נוכל לראות באילו מדינות האתר פופולארי. בדוגמא שלנו, נוכל לראות שהאתר מאוד פופולארי בישראל ו- 99% מהתנועה מגיעה דרך מדינה זאת.

בנוסף, נוכל גם לראות שישנה כמות קטנה של מבקרים מארצות הברית, קנדה ובריטניה.

כניסות לאתר מישראל

רוב הכניסות לאתר מגיעות מישראל

סך כל הכניסות לאתר

ב- Total Visits נוכל להתרשם מהגרף אשר מציג את מספר הכניסות לאתר מידי יום מהחצי שנה האחרונה. באמצעות הגרף נוכל לדעת האם מספר הכניסות לאתר נמצא בירידה או בעליה.

כמות הכניסות שיש לאתר

מספר הכניסות לאתר

מהיכן מגיעים כל הגולשים לאתר

ב- Traffic Sources נוכל לראות ולהבין מהיכן מגיעה התנועה לאתר.

Search - כמות התנועה אשר מגיעה דרך מנועי החיפוש השונים (גוגל, בינג ועוד..)

Direct - כמות התנועה שמגיעה באופן ישיר, כלומר: ברוב המקרים הגולש הקליד באופן עצמאי את כתובת האתר בדפדפן.

Social - כמות התנועה שמגיעה דרך הרשתות החברתיות השונות (פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס ועוד..).

Referrals - כמות התנועה שמגיעה לאתר דרך הפניות מהאתרים השונים. לדוגמא: אם אתר Ynet הפנה גולשים לאתר Y4PC, זה נחשב ל- Refferal.

Mail - התנועה שמגיעה לאתר דרך הפניה מהאימייל.

מהיכן מגיעה תנועת הגולשים לאתר 

מהיכן מגיעים הגולשים לאתר

תנועת גולשים שמגיעה מהאתרים השונים

 ב- Refferalls ניתן לראות אילו אתרים מפנים את הגולשים לאתר (Top Referring Sites), ולאילו אתרים האתר מפנה ממנו (Top Destination Sites).

בדוגמא שלנו ניתן לראות שאף אתר אינו מפנה גולשים אליו (כאן הבנו שהנתונים שהאתר מציג הם לא כל כך נכונים), אבל האתר כן מפנה גולשים לאתרים כמו פייסבוק, Google Drive וכו..

מי מפנה את הגולשים לאתר ולאילו אתרים האתר מפנה את הגולשים

מהיכן התנועה מגיעה לאתר, ולהיכן האתר מפנה את התנועה שלו

תנועה דרך הרשתות החברתיות

ב- Social נוכל לראות את כל התנועה שמגיעה דרך הרשתות החברתיות השונות. בדוגמא, ניתן לראות שמרבית התנועה מגיעה דרך אתר פייסבוק, וחלק קטן ממנה מגיע מהאינסטגרם.

רוב התנועה מגיעה מפייסבוק

רוב התנועה שמגיעה מהרשתות החברתיות היא מפייסבוק

מדריך וידאו לשירות של SimilarWeb

אז בוודאי אתם שואלים את עצמכם, איך אנו יודעים שהנתונים שהאתר מציג הם אכן מדויקים, והאם כמות הכניסות של הגולשים אשר מוצגת שם היא אכן נכונה. אז אתם צודקים אין אפשרות לדעת עד כמה הנתונים שהאתר מציג הם באמת מדויקים, אך סביר להניח כי הם מאוד קרובים לנתונים האמיתיים של האתר.

| אולי יעניין אותך גם