לגזור ולשמור: היבואנים הרשמיים של יצרניות הסלולר בישראל ומה תקבלו מהם
החלטנו להכין כתבה על היבואנים הרשמיים בישראל מפני שהרגשנו שאין מספיק מידע ויש המון בלבול בנושא, ולא טעינו. כבר בתחילת הכתבה, גילינו שבחלק מהאתרים של היצרניות השונות אין מספיק מידע או שיש מידע חלקי, ובנוסף לכל זה יש גם לינקים שבורים במקומות חשובים כמו "כתב האחריות". אפל למשל, רושמת באתר שלה, מי היבואנים שהיא מאשרת להם למכור את המכשירים שלה. סמסונג, לא רושמת את כל הפרטים באופן ברור, ובלי לבדוק ולחקור קשה לדעת מי נגד מי מפני שלא רק סאני קיבלה את האישור מסמסונג לייבא את מכשיריה וגם לתקן אותם. בקיצור, לא פשוט בכלל.
המידע באתר של היבואנים לא היה מספק בלשון המעטה, ובעקבות זאת נאלצנו להפעיל אנשי שטח, התייעצנו ברשתות החברתיות, שוחחנו עם עובדים לשעבר בחנויות ואצל היבואנים, ואפילו גם צ'וטטנו איתם בצ'אטים הרשמיים באתרים של היבואנים. כל זאת בשביל לנסות לעשות קצת סדר בבלגן.
כבר חקרנו את נושא היבואן הרשמי מול המקביל בכתבה קודמת וכעת הפוקוס הוא בעיקר על היבואן הרשמי - מה הוא נותן, מה הוא לא נותן ומי הן החנויות אשר מוכרות את המכשירים ביבוא רשמי. נקדים ונאמר שהמכשירים של סמסונג היו המאתגרים ביותר מפני שלפי בדיקות שערכנו, היא בין היחידות שמאפשרת למפעילות הסלולר לייבא את המכשירים שלה בנוסף ליבואן הרשמי סאני.
מעבר לכך, אנחנו לא הולכים לציין את כל החנויות אשר מוכרות את המותג בייבוא רשמי, גם מפאת זמן ומקום וגם כי אנחנו לא רוצים שהכתבה הזו תראה כמו פרסומת אחת גדולה לכל החנויות והיבואנים. אז אם אתם לא רואים את החנות האהובה עליכם בכתבה, ואתם יודעים בוודאות שהיא מוכרת את המותג ביבוא רשמי, בבקשה אל תכעסו.
אתרי היצרניות לא עזרו כל כך, וחוץ מאפל, אין מידע מלא על החנויות שהיצרניות אפשרו להן לייבא את המכשירים באופן עצמאי. השתדלנו לא להידבק לנתונים היבשים אלא למצוא נתונים נוספים כמו אחריות מורחבת, שירותים נלווים ועוד. עניין שחזר די הרבה בתגובות של הכתבה הקודמת הוא הערכה שמגיעה כאשר קונים מכשיר כלשהו מיבואן רשמי. ברוב הפעמים על הקופסה עצמה יהיו מדבקות של היבואן הרשמי על מנת שהצרכן יוכל לדעת שבעצם מדובר על מוצר עם אחריות של היבואן הרשמי. לרוב ערכות אלו מנוילנות בשביל למנוע התעסקות עם הערכה בשביל להוכיח לצרכן שיש בערכה את כל מה שהיצרן הכניס לתוכה, אז יש לשים לב לזה במהלך הרכישה או אחריה.
אז ערכנו רשימה מסודרת של כל היבואנים הרשמיים המרכזיים בארץ ואת כל המידע המופיע בכתבה קיבלנו ישירות מהאתרים של היבואנים והמפעילות הסלולריות. אם מצאתם איזושהי טעות באחד מהפרטים המופיעים בכתבה שלפניכם נשמח לשמוע ולעדכן את הכתבה בהתאם.
סמסונג SAMSUNG
ראשית, נתחיל בזה שלא היה קל לאתר למי יש אחריות יבואן ולמי אין. מסתבר שחלק ממפעילות הסלולר קיבלו אישור לייבא באופן רשמי את המכשיר לפני מספר שנים, וכעת בנוסף ליבואן הראשון, סאני, סמסונג העולמית מאפשרת גם לסלקום, פרטנר ופלאפון לייבא את מכשיריה ולתקן אותם במעבדות ייעודיות. נציין שרשת דינמיקה (ששייכת לסלקום) מוכרת את המכשירים תחת האחריות של סלקום ומתקנת אותם במעבדות שלה. שאר החנויות והמפעילות נותנות אחריות של סאני, מה שאומר שהתיקון של המכשירים יתבצע במעבדות שלה, אך ייתכן שהמכשיר בכל זאת יישלח למפעילה או לבית הלקוח (בתוספת תשלום).
בכל המקרים הנוסח לגבי מה כוללת האחריות הוא דומה: "האחריות הינה לתיקון ליקויים במערכת האלקטרונית או המכנית של המוצרים, שמקורם אך ורק עקב פגם בתהליך יצור המוצרים ו/או בחומרים אשר שימשו בתהליך יצור זה והכל בהתאם למפורט בכתב אחריות זה." (מכתב האחריות של סלקום).
יבואניות רשמיות: סאני, סלקום, פרטנר, פלאפון.
אחריות: 12 חודשים. בפלאפון רשום "5 שנות אחריות". בשיחה עם שירות הלקוחות נמסר כי מדובר בשנת אחריות של היצרן ועוד 4 שנים נוספות של פלאפון. זה אומר שאם בשנה הראשונה פלאפון יצטרכו לשלוח את המכשיר לסמסונג העולמית הם יעשו זאת, אך בשנה השניה הם לא יוכלו לעשות זאת, אלא רק להחליף מכשיר. תקלות חשמליות יתוקנו במעבדות של פלאפון בכל 5 השנים.
יתרונות נוספים ברכישה מסאני, לפי האתר שלה:
- משלוח מהיום למחר (תלוי במלאי).
- פריסה של עד 36 תשלומים.
- מבצעים מיוחדים לרוכשים באתר.
לפי סאני, האחריות אינה מכסה חלקים מתכלים, כגון סוללה, אשר להם פחת קבוע, אלא אם נוצר כשל הקשור לתקלות בחומרים או בהרכבה.
זמן מקסימלי עבור תיקון מכשיר אצל סאני: המכשיר יתוקן בתוך 10 ימים מהיום שבו הוא נמסר לתחנת שירות מורשית או לחלופין בתוך 14 ימים מהיום שבו הוא נמסר לנקודת המכירה (שבתות וחגים לא יכללו במניין הימים).
ומה בנוגע למכשירים חלופיים ?
מכשיר חלופי אצל סאני: יינתן לפי זמינות.
מכשיר חלופי ברשת דינמיקה: לא התקבלה תשובה.
מכשיר חלופי ברשת פלאפון: במסגרת הצטרפות לשירות תיקונים של פלאפון.
מכשיר חלופי ברשת פרטנר: ללא עלות למשך שבוע ימים. אם התיקון ימשך יותר אז יש לעדכן את מרכז השירות כדי להאריך את תקופת ההשאלה.
מכשיר חלופי ברשת סלקום: ההשאלה ללא עלות ל- 12 ימים. מהיום ה- 13 תחויבו ב- 10 ש"ח ליום.
אחריות מורחבת של סאני SUNY360
עלות חודשית: 49.90 ש"ח (תלוי במכשיר).
מה כוללת האחריות המורחבת:
- חלפים מקוריים של סמסונג.
- השתתפות עצמית במחיר אטרקטיבי עבור החלפת תצוגה/כרטיס ראשי/נזק מוחלט.
- 15% הנחה קבועה במחלקת האביזרים ברשת חנויות סמסונג כולל כפל מבצעים.
- זכאות למכשיר חליפי של סמסונג בעת מסירת המכשיר לתיקון.
LG
יבואן רשמי: רונלייט.
אחריות: 24 חודשים.
יתרונות נוספים ברכישה מהיבואן הרשמי, לפי האתר:
- רישום אחריות דיגיטלית.
- בדיקת סטטוס תיקון אונליין.
- שירות לקוחות.
מכשיר חלופי: יש אפשרות לבקש מכשיר חלופי לנקודת השירות.
שירות מורחב: שיתוף פעולה עם TechBuddy העולמית.
עלות: 179 ש"ח לביקור של עד 90 דקות. מעבר לזה יש תוספת של 25 ש"ח לכל רבע שעה נוספת.
מה כוללת האחריות המורחבת:
- טכנאי עד הבית.
- תמיכה טלפונית של טכנאי או מומחה שיעזור עם: התקנה, הדרכה, פתרון תקלות וייעוץ למגוון מכשירים טכנולוגיים חכמים, בזמן ובמקום שנוח ללקוח.
נוקיה NOKIA
יבואן רשמי: קבוצת ח.י.
אחריות: 12 חודשים.
יתרונות נוספים ברכישה ממשווק מורשה, לפי האתר:
- קנייה אצל משווק מורשה מלווה באחריות של היבואן הרשמי ומבטיחה קנייה אחראית בראש שקט, או כמו שאומרים בארץ "יש אבא ואמא".
- מערך השירות כולל מעבדת תיקונים ועשרות טכנאים מוסמכים שאמורים לפתור כל תקלה.
- מערך לוגיסטי מתקדם שבעזרתו החברה מטפלת בכל המוצרים המשווקים על ידי קבוצת ח.י.
- תיקונים ושירות במעבדה רשמית של שיא קום.
מכשיר חלופי: בתקופת האחריות ניתן לקבל מכשיר חלופי בזמן התיקון.
וואווי HUAWEI
יבואן רשמי: KSP, אופיס דיפו, BUG, רונלייט.
אחריות: 12 חודשים.
יתרונות נוספים ברכישה מהיבואן: תיקונים ושירות במעבדה רשמית של CPM. הלקוח יכול לגשת למעבדת CPM בעצמו או לשלוח את המכשיר דרך אחת מחנויות הרשת בה הוא רכש את המכשיר.
מכשיר חלופי BUG: לא מתחייבים על מכשיר חלופי.
מכשיר חלופי אופיס דיפו: לא נותנים מכשיר חלופי.
מכשיר חלופי KSP: לא נותנים מכשיר חלופי.
מכשיר חלופי רונלייט: יש אפשרות לבקש שמכשיר חלופי יגיע לנקודת השירות.
אפל APPLE
יבואנים רשמיים: סלקום, פלאפון, הוט, פרטנר, אייקון גרופ, סי דאטה C-Data.
את המכשירים של אפל ניתן לרכוש אצל המשווקות המורשות כמו אייבורי, iDigital ואצל המפעילות הסלולריות המוזכרות לעיל. אייקון גרופ וסי דאטה אינן מפעילות חנויות אלא רק משתמשות במשווקות מורשות.
אחריות: 12 חודשים. האחריות כוללת תיקון תקלות חשמליות (כמו: אייפון שלא נדלק), תקלות תוכנה (כמו: אייפון ש- "לוחץ בעצמו" על אייקונים - Ghost touch) וריקול Recall (החזר או תיקון מוצר פגום) לפי ההנחיות של אפל העולמית. האחריות לא כוללת תקלות הנגרמות מנזק או שימוש לא נכון, כמו מסך שנשבר, או קצר בשקע הטעינה שנגרם בעקבות נזקי מים או לחות.
יתרונות נוספים ברכישה מיבואן רשמי: תיקון ושירות במעבדה הרשמית של DCS או ישירות מול Apple. ניתן לגשת ישירות למעבדה או לשלוח את המכשיר למעבדה דרך היבואן הרשמי.
מכשיר חלופי בסלקום: ההשאלה ללא עלות ל- 12 ימים. מהיום ה- 13 קיים חיוב של 10 ש"ח ליום.
מכשיר חלופי בפרטנר: ללא עלות למשך שבוע ימים. אם התיקון יימשך יותר אז יש לעדכן את מרכז השירות לצורך הארכת תקופת ההשאלה.
מכשיר חלופי בהוט מובייל: לא התקבלה תשובה.
מכשיר חלופי ב- iDigital (דרך אייקון גרופ): ניתן מכשיר בעלות.
וואן פלוס ONEPLUS
יבואן רשמי: סל נאו ייבוא ושיווק בע"מ.
אחריות: 12 חודשים. באתר מציינים רק את התיקונים שאינם במסגרת האחריות. השירות לא כולל תיקונים מיוחדים וכל תיקון נוסף הוא בתשלום.
מכשיר חלופי: מקבלים מכשיר חלופי.
שיאומי Xiaomi
יבואן רשמי: המילטון חשמל ואלקטרוניקה.
אחריות: 24 חודשים.
יתרונות נוספים ברכישה מהיבואן הרשמי, לפי האתר:
- משלוחים חינם למוצרים עם תווית משלוח חינם.
- שרות ותמיכה טכנית.
- רכישה מהחנות הרשמית של שיאומי.
- מוצרים מאושרים.
- פריסה עד 18 תשלומים.
מכשיר חלופי: לא נותנים מכשיר חלופי.
HTC
יבואן רשמי: טאצ' גרופ.
אחריות: לא מצוין באתר.
יתרונות נוספים ברכישה מהיבואן הרשמי, לפי האתר:
- שירות ותמיכה טלפונית של נציג מוסמך מטעם HTC.
- תיקונים במעבדה מוסמכת של HTC העומדת בדרישות המחמירות ביותר של תקני האיכות הבינלאומיים.
- שימוש בחלקי חילוף מקוריים של HTC בלבד.
- עדכוני תוכנה דרך האוויר (FOTA (WiFi באופן שוטף.
- עברית מלאה מובנית ומקורית.
- שליח לאיסוף המכשיר והחזרתו עד הבית, ללא תשלום.
מכשיר חלופי: בעלות של 50 ש"ח.
לסיכום, אין ספק שיש הרבה יתרונות בקניית מכשיר חדש אצל ה- "אבא והאמא". כלומר, לאחר שנרכוש מכשיר מיבואן רשמי, תהיה לנו פריסה של מעבדות בכל הארץ, או מעבדה מרכזית שאליה יישלחו כל המכשירים לתיקון. במקרים של תקלות קשות ומורכבות במסגרת האחריות, היבואן עשוי לשלוח את המכשיר ישירות לחו"ל ליצרן. במקרה של חברת פלאפון למשל, אחרי השנה הראשונה, פלאפון לא שולחת את המכשיר ליצרן והם עשויים להחליף את המכשיר לחדש.
ברוב המקרים תקבלו מכשיר חלופי, בעלות או ללא עלות, אך רצוי לבדוק זאת מראש ועדיף גם להתקשר לנקודת השירות ולשאול אם יש מכשיר חלופי זמין, כי לא תמיד יש אותם בכל הסניפים. האחריות לא תכלול נזק לקוח, ולשם כך תתבקשו לשלם השתתפות עצמית, מאיזה סכום ? תלוי בסוג האחריות. חלק קטן מהיבואנים מאפשרים אופציה של אחריות מורחבת, אך היא תהיה בעלות נוספת. הופתענו לגלות שרוב היבואנים מאפשרים רק 12 חודשי אחריות ולא 24 חודשים כפי שהיה נהוג בעבר.
בסופו של יום, את המכשיר שלכם תבחרו לפי המלצות, ביקורות או אפילו תחושות בטן. יבואן רשמי, לרוב, נותן יותר שקט נפשי ופחות התעסקות בגלל העובדה שבמעבדות שלו מועסקים טכנאים שהוסמכו על ידי היצרניות והם משתמשים רק ברכיבים מקוריים. למרות שבמקרים מסוימים, יבואנים מקבילים מוכרים וגדולים עשויים לתת גם את השקט הנפשי באופן דומה ליבואן הרשמי, לרבות בעקבות מיקום קרוב, או מעבדות מקצועיות.