Skip to main content

כל מאית שנייה חשובה: מהי טכנולוגיית NVIDIA Reflex ומה היתרונות שלה

 |  טוני מלינקוביץ'

כל גיימר תחרותי יודע שהניצחון בקרב יכול להיות מוכרע בזכות זמן תגובה מהיר. לפעמים מספיקה שנייה בודדת של תגובה מהירה יותר מזאת של היריב כדי לירות קודם ולנצח במשחק.

שחקנים תחרותיים מחפשים כל הזמן דרכים להורדת סוגים שונים של זמן תגובה שקשור למחשב ולציוד המחובר אליו ולמשחק שבו הם משחקים. בין אם מדובר בזמן התגובה של הרשת (Ping), או בזמן התגובה שיש בין לחיצה על כפתור בעכבר ועד ביצוע הפקודה במחשב, או אם מדובר בזמן הכולל שלוקח מלחיצה על כפתור בעכבר ועד שהפרטים מתעדכנים במסך. כל אלה הם זמני תגובה שונים שעשויים להכריע איזה שחקן ינצח ואיזה שחקן יפסיד, או איזו קבוצה תנצח ואיזו קבוצה תפסיד.

לא פשוט להוריד את הזמן שלוקח בין לחיצה על כפתור בעכבר או במקלדת עד לעדכון התמונה במסך. למעשה, גם למדוד את זמן התגובה הזה לא תמיד היה אפשרי ונגיש. עד לא מזמן, המדידה הזו דרשה ציוד חיצוני יקר שלא כל כך קל להשיג.

מה זה Reflex

מי שהחליטה להרים את הכפפה ולשפר את כל מה שקשור למדידה והפחתה של זמן התגובה היא NVIDIA, שהשיקה טכנולוגיה בשם Reflex. ל- Reflex יש שתי מטרות: הראשונה היא לאפשר מדידה של כל מיני סוגים של זמן תגובה והשנייה היא להקטין את זמן התגובה שיש מהרגע שהתבצעה לחיצה על הכפתור בעכבר ועד שהפרטים מתעדכנים במסך. לדוגמה: מרגע הלחיצה ועד לרגע שהכדור יוצא מהקנה של הרובה.

NVIDIA הצליחה להפחית את זמן התגובה על ידי שינוי האופן שבו היא מתזמנת אילו פריימים "ייכנסו" לכרטיס המסך ומתי. בבדיקות שביצעה החברה, היא גילתה כי זמן התגובה נוצר מפני שפריימים ממתינים לא מעט זמן במעבר בין המעבד לכרטיס המסך. ההמתנה הזו מתבצעת בתור שנקרא Render Queue. טכנולוגיית Reflex מאפשרת תזמון יעיל יותר של פריימים תוך ביטול התור הזה.

מעבר מידע בין העכבר המחובר למחשב למסך

במקביל, NVIDIA מאפשרת גם למדוד סוגים שונים של זמני תגובה, כמו הזמן שלוקח לפריים לעבור מהתור לכרטיס המסך והזמן שלוקח בין לחיצה על כפתור בעכבר עד שהיא מתבצעת בפועל. לפני טכנולוגיית Reflex, המדידות הללו לא היו נגישות לרוב המשתמשים.

משחקים וכרטיסי מסך תומכים

אומנם טכנולוגיית Reflex נשמעת קצת כמו קסם אבל זה לא בדיוק כך. Reflex לא תומכת בכל משחקי המחשב וכדי שמשחק מסוים יתמוך בטכנולוגיה הזו, המפתחים שלו צריכים להשתמש בספריות הפיתוח ש- NVIDIA יצרה ל- Reflex. כמו כן, לא כל כרטיס מסך תומך בטכנולוגיה הזו.

נכון לרגע כתיבת שורות אלה, כל כרטיס מסך מסדרת GTX 900 ומעלה תומך ב- Reflex, בשילוב דרייבר עדכני כמובן. באשר למשחקים, Reflex נתמכת מטבע הדברים בעיקר במשחקים תחרותיים. ברשימת המשחקים התומכים ב- Reflex ניתן למצוא את Fortnite, Call Of Duty Warzone, Fortnite, Rainbow Six Siege ועוד. עם הזמן, רשימת המשחקים התומכים הולכת וגדלה.

טכנולוגיית Reflex מהווה חלק מפורטפוליו של תוכנות ייחודיות ש- NVIDIA מציעה לגיימרים לשיפור חווית המשחק, כמו Broadcast ו- DLSS 3 המצוינות.

| אולי יעניין אותך גם