חברת OpenAI, המפתחת של הצ'אטבוט המהפכני ChatGPT, מכריזה רשמית מלחמה על גוגל ובינג ומאפשרת למשתמשים להשתמש במנוע החיפוש שלו מבלי הצורך ליצור חשבון.
החברה הודיעה על האפשרות להשתמש במנוע החיפוש בפוסט שפרסמה בחשבון ה- X שלה, בו היא רשמה "החיפוש ב- ChatGPT זמין כעת עבור כולם ב- chatgpt.com – אין צורך בהרשמה". לפוסט היא צירפה צילום מסך מחיפוש שבו נכתב "מתי הלייקרס משחקים נגד המאבריקס בפעם הבאה ?"
תוצאות החיפוש מג'ונרטות על ידי AI (בינה מלאכותית) ומציגות ציטוטים מקוריים שנלקחו מהמקורות שעליהן מבוססות התשובות. תכונת החיפוש הוצגה לראשונה באוקטובר 2024, אז היא הייתה זמינה רק למנויים משלמים בלבד. חודשיים לאחר מכן, OpenAI איפשרה לכל המשתמשים שיש להם חשבון להשתמש במנוע החיפוש שלה. כעת, גם משתמשים שלא מעוניינים להירשם ל- ChatGPT יכולים לבצע חיפושים באמצעותו.
הצעד הזה של OpenAI מכניס את ChatGPT לתחרות מול מנועי החיפוש הוותיקים והפופולריים בעולם, כמו גוגל ובינג. הוא מסוגל להציג מפות, תמונות, סיכומים של מאמרים, לתת טיפים ולהמליץ על כל מיני אטרקציות מקומיות, ולא שוכח גם להוסיף קישורים למקורות שמהם הוא לקח את המידע.
הממשק של ChatGPT ידידותי לשימוש והוא מתנסח באופן נעים לקריאה. בנוסף, נכון לרגע כתיבת שורות אלה, הוא לא מציג פרסומות ולא משתמש בכותרות קליקבייט.
למרות ש- ChatGPT יכול להיתפס כמתחרה רציני של גוגל ובינג, ענקית החיפוש שולטת על כמעט 92% משוק החיפוש. אחריה נמצאת בינג עם קצת יותר מ- 4%. מנתונים אלה אפשר להבין של- ChatGPT יש עוד דרך ארוכה לפניה.
אף אחד לא יודע אם ChatGPT יחליף בעתיד את גוגל, בינג ומנועי חיפוש פופולריים אחרים, אבל מהצעדים של החברה ניתן לראות כי היא לא עוצרת לרגע ותמיד מביאה תכונות מתקדמות לתחום הזה.
גוגל שלא רוצה להישאר מאחור בכל מה שקשור ל- AI, מנסה להדביק את הקצב באמצעות תכונות חדשות ומתקדמות שהיא מוסיפה לג'מיני (Gemini) ולמנוע החיפוש שלה.