ענקית הטכנולוגיה לא מקפחת את חנות האפליקציות הפופולרית שלה ומוסיפה לה תכונה חדשה מבוססת AI (בינה מלאכותית), שנקראת "Ask Play" (שאל את Play), המסוגלת לענות על שאלות שונות הקשורות לאפליקציות המוצעות בחנות.
התכונה נחשפה לראשונה באוקטובר האחרון, בגרסת בטא של Google Play. לאחר מכן, החברה הזכירה אותה במסמך המפרט על השינויים במערכת ה- Play בחודש נובמבר, ועל הדרך ציינה כי היא תאפשר למשתמשים לשאלות כל מיני שאלות הקשורות לאפליקציות הזמינות בחנות ולקבל תשובות שנוצרו על ידי AI.
את התשובות מספק לא אחר מאשר גוגל ג'מיני, הצ'אטבוט החכם של החברה, המתהדר ביכולות שונות, כמו כתיבת מאמרים, סיכום טקסטים, תרגום, ניתוח תמונות, כתיבת קוד ועכשיו – גם מענה על שאלות פשוטות ומורכבות הקשורות לאפליקציות.
מצילומי מסך שהתפרסמו במגזין Android Authority ניתן לראות שבחלון המידע של כל אפליקציה יש חלונית חדשה עם שדה ייעודי להקלדת שאלות, עם הכיתוב "What do you want to know?" (מה אתם רוצים לדעת ?), כאשר מתחתיו יש שאלות מוכנות מראש.
לכל אפליקציה ומשחק יש שאלות הקשורות אליהם ולתכונות ולאפשרויות שהם מציעים. אלה הן חלק מהשאלות המופיעות בחלונית של ג'מיני:
- איך נותנים משוב למשחק ?
- איך מנהלים את הגדרות הפרטיות ?
- איך עורכים את הביו ?
- איך להיכנס להיסטוריית הפעילות ?
- איך מזינים קוד קופון ?
- איך מוצאים מבצעים והנחות ?
- איך משנים את שם המשתמש ?
- האם ניתן לדווח על תוכן או התנהגות בלתי הולמים ?
- איך יוצרים קבוצה ?
- איך מצרפים משתתפים לצ'אט קבוצתי ?
התכונה יודעת לענות גם על שאלות קצת יותר מורכבות שהמשתמש מזין בשדה השאלה וגם מחליפה את השאלות המוכנות שכבר נבחרו על ידי המשתמש בשאלות אחרות, כדי שהוא יוכל לקבל מידע נוסף על האפליקציה.
נכון לרגע כתיבת שורות אלה, התכונה הזו לא זמינה לכולם, אלא רק למשתמשים נבחרים ולא ידוע מתי גוגל תתחיל לגלגל אותה לגרסה היציבה של Google Play.