ניסיון התחזות: ביטוח לאומי לא שלח לכם קוד אישי ב- SMS
בימים האחרונים התקבלו דיווחים רבים מאזרחים שקיבלו הודעה שהגיעה כביכול מביטוח לאומי ומכילה קוד אישי וקישור לאתר המתחזה לאתר של ביטוח לאומי. מטרת המתקפה החדשה היא לאסוף פרטים אישיים ורגישים ופרטי אשראי של אזרחים ישראלים.
מהביטוח הלאומי נמסר כי מדובר בניסיון פישינג וכי אין להעביר את הקוד האישי לאף אדם. רק אזרחים שנרשמים לאתר של ביטוח לאומי ועוברים את תהליך האימות מקבלים קוד חד פעמי. מי שלא ביצע את תהליך האימות, לא אמור לקבל קוד חד פעמי לטלפון הנייד שלו.
עוד נמסר כי "מערך המחשוב והסייבר של הביטוח הלאומי עוקב אחר הנושא ואין בשעה זו שום סכנה למערכות או למידע אישי של אזרחי ישראל".
לפני כחודש האתר של ביטוח לאומי הפסיק לפעול לזמן קצר בגלל מתקפת סייבר שבה האקרים מחו"ל העמיסו מידע רב על האתר מרחוק וגרמו להפלתו. מערך המחשוב והסייבר של הביטוח הלאומי חסמו את הגישה של התוקפים מחו"ל ובכך החזירו את האתר לפעילות. מביטוח לאומי נמסר אז כי לא נפרצו מאגרי מידע במתקפה.
אם קיבלתם הודעה מביטוח לאומי ואתם לא בטוחים אם היא אמיתית, מומלץ לסגור את ההודעה, לפתוח את הדפדפן במחשב או בטלפון הנייד ולהיכנס לאזור האישי שלכם דרך האתר הרשמי של ביטוח לאומי. דרך נוספת לבדוק אם ההודעה מזויפת או לא, היא להתקשר למוקד השירות של ביטוח לאומי ולבדוק עם אחד הנציגים אם ההודעה שקיבלתם אמיתית.
באופן כללי, לא מומלץ ללחוץ על כל מיני קישורים שקיבלתם בהודעות SMS הקשורים לשינויים ועדכונים בחשבונות שיש לכם באתרים השונים, אלא יש להיכנס לאתר של אותו מוסד או חברה ששלחו את ההודעה ולבדוק במה מדובר.