Skip to main content

הצופים יקבעו: יוטיוב משיקה אפשרות חדשה לסימון סרטונים עם פוטנציאל

 |  Yossi Demri

ענקית הוידאו יוטיוב (YouTube), הכריזה על ניסוי נוסף שהיא עורכת בימים אלה שבו היא תאפשר לצופים לסמן סרטונים עם פוטנציאל להצליח, בכדי לעזור לה לקדם אותם ולשפר את הדירוג שלהם.

החודשיים האחרונים היו עמוסים במיוחד עבור שירותי הזרמת התוכן הפופולריים. נטפליקס (Netflix) למשל, משקיעה מאמצים רבים בחשיבה על איך היא יכולה להוסיף פרסומות לאפליקציית האנדרואיד שלה ולחצן להפעלה/כיבוי ה- HDR. יוטיוב נלחמת במשתמשים המנסים להוזיל את התשלום החודשי לשירות הפרימיום שלה - YouTube Premium באמצעות VPN, המאפשר להם להירשם דרך מדינות שבהן המנוי מוצע במחיר זול יותר. בנוסף לכך, היא עורכת מספר ניסויים במקביל שבאמצעותם היא מנסה לשפר את חווית השימוש באפליקציית יוטיוב לאנדרואיד. 

 

רוב הניסויים של יוטיוב אינם משפיעים על האלגוריתם האחראי על המלצות התכנים, אך להיסטוריית הצפייה ולדפוסי ההתנהגות של הצופים כן יש השפעה ישירה על ההמלצות שהם מקבלים.

סרטונים שרלוונטיים לקהלים גדולים יותר מופיעים באופן אוטומטי בעמודי הטרנדים השונים שיש באפליקציה או בעמוד ה- Explore (גלה) שבו מופיעים תכנים חדשים ופופולריים.

במסגרת הניסוי החדש, יוטיוב הציגה אפשרות חדשה הנקראת הייפ (Hype), הזמינה כרגע רק למספר מצומצם של משתמשים. לחצן ההייפ מאפשר להם לסמן סרטונים שהם חושבים שיש להם פוטנציאל להצליח ולהיכנס לאחד מעמודי הטרנדים. משתמשים שקיבלו גישה ללחצן ההייפ יראו אותו מתחת לסרטונים ולחיצה עליו תעניק בוסט לסרטון ותעניק לו דירוג גבוה יותר בעמוד ה- Explore. סרטונים שיקבלו לחיצות רבות על לחצן ההייפ ידורגו במקומות גבוהים יותר.

נכון לעכשיו, הלחצן החדש זמין רק למספר מצומצם של משתמשים מברזיל, טורקיה וטווייאן. ברי המזל שזכו לקבל את לחצן ההייפ יוכלו להצביע לתכנים שהתפרסמו על ידי יוצרים מתוכנית השותפים של יוטיוב שיש להם פחות מ- 500,000 מנויים.

יוטיוב מבהירה כי אפשרות ההייפ החדשה לא תבטל את פעולת האלגוריתם הפועל כיום כברירת מחדל, זאת מפני שמשתמשים יוכלו ללחוץ על לחצן ההייפ רק בסרטונים שהתפרסמו ב- 7 הימים האחרונים.

נראה כי יוטיוב באמת רוצה לעזור ליוצרי תוכן גדולים וקטנים לקבל יותר צפיות, לייקים, תגובות ושיתופים לסרטונים שהם מפרסמים. סביר להניח גם שהיא תילחם במשתמשים שינסו להשתמש באפשרות הזו כדי לקדם את הסרטונים של עצמם.

יוצרים קטנים מקבלים כאן הזדמנות של ממש, כי הצופים יוכלו לדחוף את הסרטונים שלהם באמצעות אפשרות ההייפ. אבל בנוסף, היא גם עוזרת ליוטיוב לשמר את היוצרים הללו ועוצרת זמנית ואפילו מונעת מעבר לפלטפורמות מתחרות, כמו טיקטוק, אינסטגרם ופייסבוק. 

יש לא מעט יוצרים שכבר הביעו חשש לגבי אפשרות ההייפ. לטענתם, האפשרות החדשה עלולה לבטל את ההשפעה של הלייקים ותהפוך אותם למיותרים.

עדיין לא ידוע מתי יוטיוב תגלגל את האפשרות הזו למדינות נוספות.

| אולי יעניין אותך גם