Skip to main content

התחברות מהירה ומאובטחת יותר: אפליקציית האיתור של גוגל מאפשרת כעת להתחבר לחשבון באמצעות טביעת אצבע

 |  Yossi Demri

לפני מספר חודשים, צצו באתרי טכנולוגיה מובילים מרחבי העולם דיווחים על כך שגוגל עובדת על אימות ביומטרי לאפליקציית איתור המכשירים שלה Find My Device.

היום, מגזין הטכנולוגיה הפופולרי Android Authority דיווח כי לאחר חיפוש מעמיק בגרסת 3.1.173-1 של האפליקציה הוא איתר את התכונה החדשה המאפשרת להתחבר לחשבון המשתמש באמצעות אימות ביומטרי, במקרה הזה - טביעת אצבע. לצידה, הופיעה אפשרות להתחברות באמצעות קוד PIN. 

 

עד עכשיו, היה ניתן להתחבר לחשבון באפליקציית Find My Device באמצעות סיסמה בלבד. כך שבכל פעם שהמשתמש רצה להשתמש באחת מהאפשרויות שהאפליקציה מציעה, הוא היה צריך להזין שם משתמש וסיסמה. האפליקציה איפשרה לחסוך את הקלדת שם המשתמש והסיסמה באמצעות סימון V בתיבה "אל תשאל שוב" שקפצה לאחר שהפרטים הללו הוזנו, אך האפשרות הזו השאירה את המידע באפליקציה חשוף לחטטנים, זרים ולכל מי שהמכשיר של המשתמש איכשהו הגיע לידיו.

אפשרות ההתחברות החדשה עם טביעת האצבע מציעה התחברות נוחה ומהירה יותר למשתמש וגם מאובטחת יותר.

משתמשים שירצו להשתמש באפשרות ההתחברות החדשה יהיו חייבים קודם להגדיר קוד אימות וטביעת אצבע בהגדרות המכשיר שלהם ורק לאחר מכן, הם יוכלו להפעיל אותה ב- Find My Device ולהשתמש בה.

התכונה החדשה שאותה עוד בחודש מאי על ידי Android Authority, הופיעה במסך הכניסה כאפשרות שהמשתמש יכל לבחור אם להשתמש בה או לא. בגרסה הרשמית של האפליקציה, היא מופעלת כברירת מחדל וגם נראה כי אי אפשר לכבות אותה.

חוץ מאפשרות ההתחברות החדשה, האפליקציה המותאמת לטאבלטים צפויה לקבל גם עיצוב חדש. כל האפשרויות והתפריטים יעברו לפאנל צדדי שיוצג בצד ימין (או שמאל אם האפליקציה מוגדרת בשפה האנגלית) של החלון, מה שמשאיר פחות מקום למפה. סביר להניח שגוגל תטפל בזה עד שהעדכון יגיע לגרסה הרשמית ותאפשר למשתמשים להקטין ידנית את גודל הפאנל. 

בעוד שאפשרות ההתחברות באמצעות טביעת אצבע כבר זמינה בגרסה האחרונה של אפליקציית Find My Device, ממשק המשתמש החדש המותאם לטאבלטים עדיין לא הגיע לגרסה הרשמית וכרגע לא ידוע מתי הוא יתגלגל אליה.

| אולי יעניין אותך גם