Skip to main content

שוב סדרת דגל בלי Exynos ? מכשירי ה- Galaxy S25 של סמסונג עשויים להגיע עם מעבדי Snapdragon בלבד

 |  Yossi Demri

כמו בכל שנה, ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית, סמסונג (Samsung), צפויה להשיק את סדרת ה- S החדשה בחודש ינואר. לפי שמועות והדלפות שמגיעות מכמה מקורות מהימנים, נראה כי סדרת Galaxy S25 עשויה להגיע רק עם מעבדים של חברת קוואלקום (Qualcomm).

מגזין טכנולוגיה קוריאני בשם Hankyung, דיווח כי שלושת הדגמים בסדרה החדשה יגיעו עם מעבדי Snapdragon 8 דור 4 של קוואלקום. עד היום, חוץ מסדרת ה- Galaxy S23 שבה סמסונג השתמשה במעבד Snapdragon בלבד וסדרת ה- Galaxy S6 שבה השתמשה רק במעבד ה- Exynos, החברה השתמשה גם במעבדי Snapdragon וגם ב- Exynos בכל סדרות ה- S שלה. 

 

במאמר שהתפרסם באתר נכתב כי יהיה מעבד Snapdragon 8 Gen 4 שיותאם במיוחד למכשיר המתקדם בסדרה, ה- Galaxy S25 Ultra. אם זה נכון, אז כנראה שדגמי ה- S25 וה- S25+ יגיעו עם מעבד Snapdragon 8 Gen 4 רגיל, שלא הותאם במיוחד עבורם, למרות שסמסונג בדרך כלל נוהגת לציין כי היא משתמשת במעבדי Snapdragon מואצים שהותאמו במיוחד למכשירי הגלקסי.

כולם מצפים מסמסונג להציג שיפור משמעותי בביצועים של מעבד ה- Exynos 2500 שהיה אמור להיכנס לדגמים מסוימים בסדרת ה- Galaxy S25, אך משמועות נוספות עולה כי החברה שוקלת להשתמש במעבד הזה דווקא בסדרות המתקפלים שלה, ה- Galaxy Z Flip 7 וה- Galaxy Z Fold 7 ,שמתוכננים להגיע בחציון השני של 2025. שמועות אלה מעלות קצת תהיות כי החברה מעולם לא השתמשה במעבד הזה בסמארטפונים המתקפלים שלה.

בדיווחים שהתפרסמו מוקדם יותר השנה והתבררו כלא נכונים, פורסם כי ה- Galaxy Z Flip 6 יגיע עם המעבד Exynos 2400, אך בסופו של דבר הוא הגיע עם ה- Snapdragon 8 Gen 3. לכן, סביר להניח שהסמארטפונים המתקפלים הבאים שיושקו ב- 2025 יגיעו עם מעבד Snapdragon ולא עם Exynos.

המלחמה בין מעבדי ה- Snapdragon ל- Exynos קיימת כבר שנים רבות, במהלכן אתרי טכנולוגיה רבים וסוקרים מוכרים הופתעו לגלות כי מעבדי ה- Snapdragon מציעים ביצועים טובים יותר ממעבדי ה- Exynos. לאחר שתוצאות הבדיקות נחשפו, משתמשים רבים מרחבי העולם דרשו מסמסונג להביא למדינות שלהם סמארטפונים עם מעבדים של קוואלקום בלבד. עם זאת, מבחנים אחרים מראים כי סמארטפונים המגיעים עם מעבד Exynos מציעים חיי סוללה ארוכים יותר ממעבד ה- Snapdragon באפליקציות רבות. 

בגזרת המחיר כנראה שלא יהיו בשורות טובות. קוואלקום חשפה בעבר כי המעבד Snapdragon 8 Gen 4 יהיה יקר יותר מדור 3 ,מה שעלול גם לייקר את סדרת ה- Galaxy S25. שכאמור, לפי ההדלפות והשמועות תצוייד במעבדי Snapdragon.

| אולי יעניין אותך גם