זה היה צפוי: גוגל תשלב פרסומות ב- AI Overviews
ענקית החיפוש לא מוותרת על תכונות מתקדמות שיכולות להניב לה הכנסות כמו AI Overviews ומוסיפה פרסומות לתשובות המוצגות למשתמשים השואלים שאלות ומחפשים מידע במנוע החיפוש דרך הסמארטפון.
ה- AI Overviews (או בעברית - סקירות מבוססות בינה מלאכותית) היא תכונת חיפוש חדשה, מבוססת בינה מלאכותית כמובן, המספקת למשתמשים תשובות לשאלות שהם מקלידים במנוע החיפוש ומציגה אותן מעל לתוצאות החיפוש. התשובות מבוססות על מידע שגוגל אוספת ממקורות שונים באינטרנט, יחד עם קישורים למקורות שמהן נלקח המידע, כאשר המטרה העיקרית של AI Overviews היא לשפר את חווית החיפוש של המשתמשים.
משתמש X (טוויטר לשעבר) בשם ג'יימס פ גיבסון (@jamesfgibbons), פרסם בחשבון שלו פוסט ובו רשם "רישומים בתשלום בתוך AI Overviews". אל הפוסט גיבסון צירף צילום מסך המעיד כי גוגל החלה לשלב פרסומות ב- AI Overviews.
אתר Search Engine Land דיווח כי הפרסומות ב- AI Overviews מוצגות רק למשתמשים נבחרים בארצות הברית המבצעים חיפושים במנוע החיפוש של גוגל דרך מכשירים ניידים ולא ממחשבים שולחניים/נייחים. בנוסף, האתר מציין כי משתמשים ממדינות אחרות עדיין לא יראו את הפרסומות המוצגות ב- AI Overviews, אך ימשיכו לראות את הפרסומות המופיעות במיקומים הקבועים בתוצאות החיפוש.
נכון לרגע כתיבת שורות אלה, לא ידוע אם גוגל תציג את הפרסומות הללו גם במחשבים שולחניים או במדינות נוספות, אך סביר להניח שבסופו של דבר, כדי שהחברה תוכל לגלגל רווחים גדולים יותר, היא כן תציג אותן לכלל המחפשים.
פרסומות מעצבנות לא מעט משתמשים וזאת מפני שלעיתים הן מפריעות לראות את תוצאות החיפוש ויש מקרים שבהם הן מציגות מוצרים ושירותים שאינם מותאמים לתחומי העניין של הגולש. עם זאת, הן גם מספקות מידע על טכנולוגיות חדשות ולעיתים אף מעניקות רעיונות ופתרונות לבעיות שצצות במהלך היום. במקרה של AI Overviews, לפי צילומי המסך ניתן לראות שהפרסומות המוצגות שם כוללות תיאור קצר, תמונות ממוזערות ומחיר של המוצר או השירות המפורסם ואינן מסתירות את התוכן. עם זאת, המשתמשים הנבחרים שזכו ליהנות מהפרסומות הללו לא יוכלו לפספס אותן או להתעלם מהן כי הן נמצאות ממש מתחת לתשובה שהתכונה AI Overviews מציגה.
גוגל מאפשרת למשתמשים לכבות את ה- AI Overviews, אם הם פחות מתחברים לתוכן שהיא מספקת או לפרסומות המוצגות בתוכה.