Skip to main content

לחיפוש פשוט ומהיר יותר: הדפדפן גוגל כרום למחשבים שולחניים יקבל גרסה משלו של הפי'צר 'הקף לחיפוש'

 |  Yossi Demri

הפיצ'ר 'הקף לחיפוש' (או בשמו הלועזי 'Circle to search') הוצג על ידי גוגל וסמסונג בחודש ינואר השנה כדרך חדשה, מהירה ונוחה יותר לחיפוש מוצרים ופריטים שונים המופיעים על המסך של הסמארטפון.

החיפוש מתבצע על ידי הקפת הפריט שמעוניינים לקבל עליו מידע ולאחר מכן גוגל, מציגה את תוצאות החיפוש על גבי המסך. עד כה, היו לא מעט שמועות על כך שהפיצ'ר הזה מגיע לגוגל לנס (Google Lens), טכנולוגיה לזיהוי תמונות שתציע גרסה של 'הקף לחיפוש' משלה בגרסת הדפדפן גוגל כרום המיועדת למחשבים שולחניים. כעת, זה סוף סוף קורה - הפיצ'ר השימושי הגיע לגרסאות הבטא של ChromeOS 127 ו- Chrome 128. 

 

משתמשים שהגרסה העדכנית ביותר של ChromeOS מותקנת במחשב הכרומבוק (Chromebook) שלהם או שיש להם את גרסת הבטא העדכנית ביותר של הדפדפן גוגל כרום במחשב הווינדוס או המק שלהם, יכולים כעת לחפש כל דבר שהם רואים על המסך באופן פשוט על ידי הקפתו.

בגרסת הדפדפן של גוגל כרום הפיצ'ר נקרא 'גרור לחיפוש' (Drag to Search) וניתן להפעיל אותו בקלות על ידי לחיצה על הסמל (אייקון) החדש של גוגל לנס, שנמצא בשורת הכתובת בכרומבוקים או על ידי בחירה באפשרות 'חפש עם גוגל לנס' שנמצאת בגרסה של הדפדפן גוגל כרום המיועדת לווינדוס ו- macOS. לאחר שמקיפים את הפריט שמעוניינים לחפש, סרגל הצד ייפתח ובתוכו יופיעו תוצאות החיפוש, כך שהן לא יפריעו להמשך הגלישה.

סמסונג וגוגל השקיעו לא מעט כסף על קידום הפיצ'ר 'הקף לחיפוש'. בפרסומים הם הדגישו כי הוא יביא איתו שינוי גדול באופן החיפוש במכשירי אנדרואיד. את האמת, אי אפשר לומר שזה לא נכון, הוא בהחלט מאפשר לחפש באופן הרבה יותר פשוט ומהיר, אך השאלה שנשאלת היא האם באמת המשתמשים ישתמשו בו בשוטף או שהם ימשיכו לחפש בדרך המוכרת והמסורתית. 

להבדיל מ- 'הקף לחיפוש' שזמין כעת רק במכשירי הגלקסי (Galaxy) של סמסונג והפיקסל (Pixel) של גוגל, הפיצ'ר 'גרור לחיפוש' שיוטמע בדפדפן גוגל כרום יהיה זמין בקנה מידה הרבה יותר גדול - כל מי שיש ברשותו מחשב המריץ את מערכות ההפעלה ווינדוס ו- macOS יוכל להשתמש בו.

| אולי יעניין אותך גם