Skip to main content

יחטט בתוך קבצים עבורכם: גוגל ג'מיני יוציא מידע מתוך קבצי PDF המאוחסנים בחשבון הדרייב שלכם

 |  Yossi Demri

גוגל משקיעה לא מעט זמן וכסף בשנתיים האחרונות בפיתוח תכונות ושירותי AI שונים, כולל בצ'אטבוט החכם והמתקדם שלה ג'מיני (Gemini). מי שמשתמש באפליקציות הפופולריות של גוגל, כמו ג'ימייל (Gmail) וגוגל דוקס (Google Docs) למשל, בטח שם לב לכל התכונות החדשות שצצו בזמן האחרון.

לפני מספר ימים החברה פרסמה פוסט בבלוג ה- Workspace Updates שלה ובו היא ציינה כי משתמשים יכולים לגשת כעת לג'מיני דרך חשבון הדרייב שלהם וליהנות מחווית צפייה חדשה בקבצי PDF. 

 

אז מה חדש

בזמן שתצפו בקבצי PDF ייפתח בצד חלון חדש השייך לגוגל ג'מיני, שיציג מידע ואפשרויות שונות. התכונה החדשה תתמוך בקבצי PDF מסוגים שונים:

  • קבצי PDF שנסרקו: מסמכים סרוקים שנהפכו לקבצי PDF.
  • קבצי PDF מקוריים: קבצים שנוצרו במחשב.
  • קבצי PDF עשירים בטקסט: קבצים המכילים עמודים רבים עם הרבה טקסט בתוכם.
  • קבצי PDF עם טבלאות: קבצים הכוללים טבלאות מורכבות.

העדכון החדש יאפשר לגוגל ג'מיני לסכם קבצי PDF ארוכים, לקבל תשובות לשאלות הקשורות לקובץ PDF מסוים או למצוא מידע ספציפי שנמצא בתוכו, ליצור תכנים חדשים, כמו מדריכים למשל, מתכנים הנמצאים בתוך קובץ PDF ולשלב את קובץ ה- PDF עם קבצים אחרים המאוחסנים בחשבון הדרייב על ידי הקלדת '@'.

היכולות החדשות של ג'מיני מיועדות למשתמשים שעובדים מדי יום עם קבצי PDF וזקוקים לפתרונות יצירתיים שיקלו עליהם ויאפשרו להם לבצע פעולות מורכבות תוך זמן קצר.

התכונה החדשה אמורה לפעול אוטומטית כברירת מחדל, אך במידה והיא לא מופעלת, אפשר להגיע אליה על ידי פתיחת קובץ PDF ולאחר מכן, לחיצה על הסמל של ג'מיני ואז להפעיל אותה.

כל המידע והנתונים יוצגו בחלונית החדשה של ג'מיני שמופיעה בצד החלון, שבה גם ניתן לראות מהיכן ג'מיני השיג את כל המידע שהוא מציג, בין אם זה מקבצי PDF המאוחסנים בחשבון הדרייב של המשתמש או בין אם זה ממקורות חיצוניים. כך גם ניתן לבדוק אם המידע שהוא מציג מדוייק ואמין, מבלי הצורך להיכנס ולצאת מגוגל דרייב. 

התכונה החדשה אמורה להיות כבר זמינה בחשבון הדרייב של כל מי שמנוי לשירות Google One AI Premium, אך יש מנויים שיקבלו אותה רק ב- 12.8.

| אולי יעניין אותך גם