Skip to main content

ביצועים משופרים וחיי סוללה ארוכים: אינטל הכריזה על מעבדי ה- Core Ultra 200V למחשבים ניידים

 |  Yossi Demri

ענקית השבבים אינטל (Intel), הכריזה אתמול בתערוכת IFA על סדרת מעבדי ה- Lunar Lake (לונאר לייק) החדשים, שהוצגה בשם Intel Core Ultra 200V. המעבדים המתקדמים מציעים שיפור משמעותי בביצועים בזמן משחק ובעריכת וידאו, ומאפשרים עד 20 שעות צפייה בסרטונים.

לפי החברה, מדובר במשפחת מעבדי ה- x86 היעילה ביותר שהיא יצרה. הם יגיעו עם ליבה גרפית וליבות ייעודיות ליישומי AI, המסוגלים לבצע 120 טריליון פעולות בשנייה (120TOPS). החברה גם מציינת כי המעבדים החדשים תומכים ביותר מ- 300 יישומי AI חדשים, שלא נתמכו על ידי מעבדים מהדור הקודם. 

 

יותר ביצועים, יותר חיי סוללה ותמיכה ביותר יישומי AI

הבשורות הגדולות מגיעות מ- 2 גזרות: הביצועים וחיי הסוללה. בביצועים הגרפיים, שבב ה- Xe2 החדש מציע שיפור של 50% לעומת הדור הקודם ושיפור של עד 80% בביצועים בזמן משחק. בגזרת חיי הסוללה הם מציעים 11 שעות ומעלה, כאשר יהיו דגמים שיציעו אפילו 17 שעות עבודה ועד 20 שעות צפייה בוידאו. חיי הסוללה הארוכים מתקבלים בזכות צריכת חשמל נמוכה של המעבדים החדשים.

ליבות ה- NPU המיועדות עבור יישומי AI חזקות פי 4 מאלה הקיימות בדור הקודם ומסוגלות לבצע עד 48 טריליון פעולות בשנייה (48TOPS), מה שמאפשר למשתמש להריץ יישומי AI שונים בצורה חלקה.

המעבדים החדשים יתמכו בטכנולוגיית ה- Ray Tracing של אנבידיה (Nvidia) ויציעו יכולות AI מתקדמות, מה שיביא לשיפור בחווית המשחק ולביצועים מרשימים יותר במשחקים וביישומים תובעניים.

אינטל לא קיפחה את הקישוריות האלחוטית, בכל זאת מדובר במעבדים המותאמים למחשבים ניידים, והוסיפה תמיכה בתקנים האלחוטייים העדכניים ביותר: WiFi 7 ו- Bluetooth 5.4, המספקים מהירות גבוהה יותר פי 2 מהדור הקודם וחיבור אלחוטי יציב יותר. יש גם תמיכה בטכנולוגיית Thunderbolt Share המאפשרת להתחבר למספר מסכים במקביל ולהעביר קבצים במהירות.

גם בגזרת הפרטיות והאבטחה יש בשורה, במעבדים החדשים מוטמע מנוע אבטחה חדשה הנקרא Intel Partner Security Engine (מנוע האבטחה של אינטל לשותפים) המספק למשתמשים הגנה מפני איומי סייבר שונים המסתובבים ברשת בזמן אמת. 

אינטל הכריזה על 9 מעבדים חדשים בסדרת ה- Core Ultra 200V, כאשר המעבד שנמצא בסוף הרשימה הוא ה- Core Ultra 5 226V המציע תדר מירבי של עד 4.5 גיגה-הרץ בליבות הביצועים (Performance) ועד 3.7 גיגה-הרץ בליבות היעילות/חסכוניות (Efficiency). המעבד המוביל והיקר בסדרה הוא ה- Ultra 9 288V המציע תדר מירבי של עד 5.1 גיגה-הרץ בליבות הביצועים ועד 3.7 גיגה-הרץ בליבות היעילות. 

רשימת המעבדים החדשים בסדרת Core Ultra 200V של אינטל

זמינות ומחירים

המחשבים הניידים החדשים שיצויידו במעבדי ה- Core Ultra 200V כבר זמינים במכירה מוקדמת, אך יגיעו לחנויות רק ב- 24.9.

אינטל חשפה גם כי החל מחודש נובמבר, כל מי שרכש מחשב נייד עם מעבדי Core Ultra 200V יחד עם גרסה עדכנית של Windows, יקבל בחינם את ה- Copilot+, סייען ה- AI החכם של מיקרוסופט.

| אולי יעניין אותך גם