Skip to main content

הודלף: וואן פלוס מפתחת סוללת 7,000 מיליאמפר/שעה לסמארטפונים

 |  Yossi Demri

חשבתם שקיבולת של 6,100 מיליאמפר/שעה לסוללה של סמארטפון זה מרשים ? תחשבו שוב. לפי דיווחים ממקורות מהימנים בתחום הסלולר, נראה כי היצרניות וואן פלוס (OnePlus) ואופו (Oppo) מפתחות סוללה בקיבולת של 7,000 מיליאמפר/שעה.

נכון לעכשיו, הסמארטפון עם הסוללה הכי גדולה שיש לוואן פלוס להציע הוא ה- OnePlus Ace 3 Pro, מכשיר דגל המשלב גם ביצועים מרשימים וגם סוללה ענקית בקיבולת 6,100 מיליאמפר/שעה. אך לפי ההדלפות נראה כי היצרנית הסינית לא עוצרת כאן. 

 

הסמארטפון הזה לא יהיה הראשון בעולם עם סוללת 7,000 מיליאמפר/שעה. יצרניות מוכרות כמו סמסונג למשל, כבר השיקו בעבר סמארטפונים עם סוללות ענקיות כמו ה- Galaxy M51 וה- Galaxy F62, שהושקו בשנים 2020 ו- 2021, בהתאמה. היו גם יצרניות שהשיקו סמארטפונים עבים מאוד עם סוללות בקיבולת של 10,000 ואפילו 20,000 מיליאמפר/שעה, אך, הסמארטפונים הללו היו מאוד מגושמים וכבדים. זו גם הסיבה העיקרית שבגללה יצרניות נמנעות מלפתח סמארטפונים עם סוללות כאלה גדולות ומביאות לשוק הביניים סמארטפונים המגיעים עם סוללה בקיבולת 5,000 מיליאמפר/שעה.

בחודש שעבר, וואן פלוס הציגה סוללה המגיעה עם טכנולוגיה חדשה הנקראת Glacier Battery, שבאמצעותה היא יכולה ליצור סוללות המבוססות על סיליקון. לסוללות כאלה יש בדרך כלל צפיפות אנרגיה גבוהה יותר מסוללות סטנדרטיות, מה שמאפשר ליצרניות לפתח סוללות קטנות יותר בעלות קיבולת גדולה.

ה- OnePlus Ace 3 Pro מגיע בעובי של פחות מ- 9 מ"מ והוא שוקל 207 גרם בלבד. אז סביר להניח שהסמארטפון החדש שהחברה מפתחת שיגיע עם סוללת 7,000 מיליאמפר/שעה לא יהיה הרבה יותר עבה וכבד ממנו.

וואן פלוס היא לא היצרנית היחידה בשוק שמציעה סמארטפונים עם סוללות מבוססות סיליקון. היצרניות הונור (Honor) ושיאומי (Xiaomi) גם השיקו סמארטפונים המגיעים עם סוללות המבוססות על טכנולוגיה זו: Magic 6 Pro ו- Xiaomi Mi 11 Ultra. 

מהדיווחים ניתן להבין כי בקרוב נראה יותר ויותר סמארטפונים המגיעים עם סוללות גדולות או סמארטפונים המגיעים עם סוללות בקיבולת זהה לזו שהייתה בדור הקודם, אבל בגודל קטן יותר.

| אולי יעניין אותך גם