Skip to main content

מפתיע: שוק הטאבלטים מתאושש עם צמיחה בכמות המשלוחים

 |  Yossi Demri

לפני מספר שנים בכל בית היה טאבלט. הילדים שיחקו איתם במשחקים וצפו בסרטונים וההורים השתמשו בהם בעיקר כדי לראות איך מכינים מתכון מסוים ביוטיוב או כדי לגלוש באתרי החדשות השונים.

הראשונה שגרמה לכולם להתלהב מהמסכים הגדולים הייתה אפל, כאשר בשנת 2010 הכריזה על האייפד (iPad) הראשון שלה. מיד אחריה סמסונג הכריזה על ה- Galaxy Tab ובהמשך יצרניות מוכרות נוספות וגם כאלה שפחות, הציפו את שוק הטאבלטים עם כל מיני דגמים שונים ומשונים, כאשר השוק הזה הגיע לשיאו בשנת 2014. 

 

החל משנת 2015 שוק הטאבלטים החל לדעוך ואיתו גם נתוני המכירות. בעולם וגם בישראל לא הביעו עניין במכשירים הגדולים והעדיפו יותר סמארטפונים, אך נראה כי השנה יש התאוששות משמעותית והמגמה מתחילה להתהפך.

בדו"ח שהתפרסם על ידי חברת המחקר ICD (או בשמה המלא International Data Corporation), ניתן לראות התאוששות בנתוני המשלוחים של הטאבלטים. אפל (Apple) וסמסונג (Samsung) מובילות את השוק עם עלייה של למעלה מ- 18% ברבעון השני של 2024, לעומת אותו רבעון בשנה שעברה.

לנובו (Lenovo) שומרת על יציבות ונשארת במקום השלישי, אך נתח השוק שלה ירד מעט, זאת למרות שכמות המשלוחים עלתה ב- 16.7%, מה שמעיד על כך ששוק הטאבלטים הולך וגדל.

במקום הרביעי והמכובד נמצאת וואווי (Huawei), שהצליחה להגדיל את כמות המשלוחים ב- 40.3%. ובמקום החמישי ניתן למצוא את שיאומי (Xiaomi) שהכפילה את כמות המשלוחים במהלך השנה.

בשורה התחתונה, הדו"ח של IDC מראה כי כמות המשלוחים חזרה פחות או יותר למקום שבו הייתה לפני מגיפת הקורונה, שפרצה ב- 2020. ברבעון הזה נשלחו כ- 34.4 מיליון טאבלטים, לעומת 32.5 מיליון טאבלטים שנשלחו ב- 2019. בשנה שעברה כמות המשלוחים עמדה על 28.3 מיליון בלבד. 

השאלות הנשאלות כרגע על ידי היצרניות הן מה יקרה בהמשך השנה ? האם המספרים של 2010 יחזרו ? האם המומנטום שיש כרגע בשוק יחזיק מעמד ? ומתי השוק הזה סוף סוף יחזור לתקופות הטובות שלו.

| אולי יעניין אותך גם