Skip to main content

תרגום מובנה: וואטסאפ תוסיף בקרוב את גוגל טרנסלייט אל תוך הצ'אטים באפליקציה

 |  Yossi Demri

לוואטסאפ (Whatsapp) יש לא מעט תכונות מתקדמות ושימושיות ההופכות אותה לאחת מאפליקציות המסרים המיידיים הטובות שיש כיום. מעבר לכך שהיא מספקת דרך בטוחה ופרטית לתקשר עם חברים ובני משפחה, היא גם מאפשרת לעשות זאת בצורה נוחה וידידותית.

לפי שמועות ודיווחים ממקורות אמינים בתחום, נראה כי בימים אלה ממש וואטסאפ עובדת על תכונות חדשות שישפרו עוד יותר את חווית השימוש. אחת מהן היא 'תרגום חי' (Live Translate) השייכת לסמסונג ומיועדת לשיחות קוליות. חוץ מהתכונה הזו נראה כי יש עוד תכונת תרגום חדשה באופק, כזאת שתעניק למשתמשים דרך חדשה לתקשר עם משפחה, חברים וקולגות מרחבי העולם.

כיום, אין תכונת תרגום מובנית בתוך וואטסאפ - לכן, משתמש שמקבל הודעה בשפה שהוא לא מכיר, צריך להעתיק את ההודעה ולהדביק אותה באפליקציית תרגום חיצונית כדי להבין מה רשום בהודעה. אך נראה כי בקרוב זה עומד להשתנות. בודקי בטא מ- WABetainfo גילו תכונת תרגום חי חדשה בתוך האפליקציה המתרגמת הודעות באופן פשוט ומהיר.

לפי צילום המסך שהתפרסם ב- WABetainfo ניתן לראות כי התכונה 'תרגום חי' מובנית בתוך הצ'אט של וואטסאפ. כדי להשתמש בה, יש ללחוץ לחיצה ארוכה על ההודעה שרוצים לתרגם. לאחר מכן, ללחוץ על ה- 3 נקודות שנמצאות בפינה השמאלית (או הימנית, אם אפליקציית וואטסאפ מוגדרת אצלכם בשפה האנגלית) של החלון ולאחר מכן, ללחוץ על 'תרגום'.

צילום מסך של התכונה תרגום חי בוואטסאפ

צילום מסך של התכונה תרגום חי בוואטסאפ. קרדיט: WABetainfo

מה שמייחד את התכונה הזו זה שהתרגום מתבצע בתוך הצ'אט ולא נשלח לענן או לאיזשהו שירות תרגום חיצוני. מדיווחים שונים עולה גם כי וואטסאפ מתכננת לשדרג בקרוב את הטכנולוגיה שבה משתמשת תכונת התרגום החי של גוגל כדי שהתרגום יתבצע באופן הרבה יותר טוב.

מאחר והתכונה פועלת באופן מקומי. כלומר, על המכשיר של המשתמש ולא בענן, כנראה שהמשתמשים יצטרכו להוריד חבילות שפה כדי לתרגם הודעות. בשורה התחתונה, וואטסאפ תציע למשתמשים תרגומים מהירים שמתבצעים בתוך הצ'אט. לא יהיה צורך יותר בהעתקה והדבקה של טקסטים באפליקציות שונות והתרגום יתקבל תוך שניות.

נכון לרגע כתיבת שורות אלה, עדיין לא ברור בכמה שפות התכונה הזו תתמוך, אך סביר להניח שיהיו הרבה שפות לבחירה. להזכירכם, גוגל טרנסלייט (Google Translate) תומכת כיום ביותר מ- 100 שפות.

תכונת התרגום החי אותרה בגרסת הבטא האחרונה ועדיין לא ידוע מתי היא תתגלגל לגרסה היציבה של וואטסאפ לאנדרואיד ו- iOS. אין ספק שמדובר בתכונה שתעניק לוואטסאפ יתרון משמעותי על המתחרות הוותיקות, כמו טלגרם.

| אולי יעניין אותך גם