Skip to main content

נתקלתם במסך שחור בזמן צפייה ביוטיוב ? כנראה שזה בגלל חוסם הפרסומות שאתם משתמשים בו

 |  Yossi Demri

במהלך החודשים האחרונים יוטיוב (YouTube) מעלה שלב במלחמה נגד צופים המשתמשים בחוסמי פרסומות ומנסה למנוע מהם מלהשתמש בתוספים הללו בכל מיני דרכים יצירתיות.

אחת מהדרכים היותר קשוחות שהיא מיישמת היא המדיניות של שלושת העבירות הננקטת נגד צופים המשתמשים בתוספים שונים המאפשרים להם לחסום פרסומות ולדלג עליהן. מדיווחים שונים שהתקבלו בימים האחרונים, נראה כי החברה עולה שלב ומקדמת דרך נוספת למניעת השימוש בתוספים הללו. 

 

צופים שהתקינו תוספים שונים לחסימת פרסומות ביוטיוב דיווחו לאתר Android Police כי הם רואים כעת מסך שחור ביוטיוב במשך מספר שניות לפני שהסרטון שהם בחרו מתנגן. בהודעות שהם שלחו נכתב כי המסך השחור מופיע במשך 6-10 שניות עד שהוא נעלם ולאחר מכן, הסרטון מתחיל להתנגן.

סביר להניח שהמסכים השחורים הללו הם בעצם פרסומות שנחסמו על ידי התוספים. יוטיוב פיתחה לא מזמן טכנולוגיה אשר "מזריקה" פרסומות בצד השרת והטמיעה את הפרסומות בתוך הסרטונים עצמם, זאת בכדי להקשות על תוספים החוסמים פרסומות ולא לאפשר להם לדלג עליהן. מה שקורה כעת זה שהתוספים הללו כן מסוגלים לחסום את התכנים המופיעים בפרסומות, אך לא מסוגלים לדלג עליהן ולהגיע ישר לסרטון עצמו.

יוטיוב עדיין לא הכריזה באופן רשמי על הטכנולוגיה שלה המזריקה פרסומות לסרטונים, אך היא כן פרסמה פוסט בעמוד הקהילה שלה שבו היא מעדכנת את המשתמשים כי היא משדרגת את תקני הבטיחות שלה עבור תוספי דפדפן המיועדים ליוטיוב. בנוסף, היא ציינה כי השינויים הללו נעשים בכדי להגן על צופים ויוצרים מפני מתקפות סייבר שבהן חוטפים וגונבים מידע ממשתמשים. 

מדיניות שלושת העבירות, חיסול אפליקציית YouTube Vanced והמסכים השחורים מעידים שיוטיוב ממש רוצה שהמשתמשים שלה יצטרפו ליוטיוב פרימיום. שירות זה מאפשר למנויים לצפות בכל הסרטונים הזמינים בפלטפורמה בלי פרסומות, לנגן סרטונים ברקע, גם אם המסך כבוי ולעבוד במקביל עם אפליקציות אחרות, ולהוריד סרטונים בכדי שיהיה אפשר לצפות בהם גם ללא חיבור לאינטרנט.

| אולי יעניין אותך גם