Skip to main content

דוחה את הטענות: יוטיוב טוענת שהיא לא מסתירה את לחצן הדילוג

 |  Yossi Demri

ענקית הווידאו יוטיוב (YouTube), מגיבה למשתמשים שהאשימו אותה כי היא מנסה להסתיר את לחצן הדילוג בפרסומות וטוענת כי הכפתור עדיין מופיע 5 שניות לאחר שהפרסומת מתחילה.

אין אחד שלא מכיר ומשתמש בלחצן הדילוג שנמצא בפינה הימנית התחתונה של הסרטון, שמופיע על המסך מספר שניות לאחר שפרסומת כלשהי מתחילה להתנגן. יש פרסומות שבהן הוא מופיע 5 שניות לאחר שהן מתחילות ויש פרסומות שלא ניתן לדלג עליהן ובהן הוא לא מופיע כלל. 

 

טענה חדשה שעולה בקרב לא מעט משתמשים מרחבי העולם היא כי בזמן האחרון יוטיוב מנסה להסתיר את לחצן הדילוג על ידי חסימתו באמצעות מלבנים שחורים.

בהצהרה רשמית שנשלחה למגזין הטכנולוגיה The Verge מהדוברת של יוטיוב אלווה פאלודון (Oluwa Falodun), נכתב כי החברה מכחישה את ההאשמות וטוענת כי היא לא הסירה את לחצן הדילוג. בפרסומות שניתן לדלג עליהן, הלחצן מופיע 5 שניות לאחר שהפרסומת מתחילה, כפי שהיה תמיד.

בנוגע לטענה כי החברה מסתירה את לחצן הדילוג באמצעות ריבועים שחורים וגם את הספירה לאחור, נראה כי יוטיוב מבצעת התאמות שונות לאופן שבו מוצגים חלק מהאלמנטים בנגן המדיה. לפי פאלודון, יוטיוב מפחיתה את כמות האלמנטים המופיעים בנגן כדי שהצופים יוכלו ליהנות מחווית צפייה נקייה יותר בפרסומות. בנוסף, היא מציינת כי באפליקציה המותאמת למכשירים ניידים ובממשק המותאם למחשבים שולחניים (דסקטופ), הצופים עשויים לראות סרגל התקדמות במקום הספירה לאחור שהם רגילים לראות בדרך כלל.

יוטיוב מנסה להילחם בחוסמי פרסומות למיניהם כבר זמן רב בכל מיני דרכים יצירתיות, כדי למנוע מהמשתמשים בפלטפורמה מלדלג עליהן, אך סביר להניח שהיא לא הרחיקה לכת וחסמה את לחצן הדילוג בכוונה.

ההתייקרות במחירי התוכניות של יוטיוב פרימיום (YouTube Premium) גורמת לכך שמשתמשים רבים מרחבי העולם לא מתלהבים להירשם אליהן ומעדיפים להמשיך לצרוך פרסומות. 

אלה התוכניות והמחירים המוצעים כרגע בישראל:

  • מנוי לסטודנטים: 14.81 ש"ח לחודש, כאשר החודש הראשון מוצע בחינם.
  • מנוי אישי: 24.90 ש"ח לחודש, גם כאן החודש הראשון מוצע בחינם.
  • מנוי משפחתי: 45.05 ש"ח לחודש. ושוב, החודש הראשון בחינם.

המחירים בשקלים הם לפי שער הדולר הנוכחי.

| אולי יעניין אותך גם