Skip to main content

בשורה ליוצרי תוכן: יוטיוב תאפשר בקרוב לפרסם סרטונים ארוכים יותר בשורטס

 |  Yossi Demri

ענקית הווידאו יוטיוב (YouTube), הודיעה כי בעוד מספר ימים היא תאפשר לפרסם סרטוני שורטס (Shorts) באורך של עד 3 דקות. החברה ציינה כי החל ממחר (15.10), יחלו להופיע בשורטס סרטונים ארוכים יותר. לפי החברה, מדובר בתכונה מבוקשת המיועדת לאפשר ליוצר לספר את הסיפור שלו ולהגדיל את מעורבות הצופים.

מגבלת הזמן החדשה בשורטס תהיה תקפה לסרטונים מרובעים ביחס גובה-רוחב שלהם או גבוהים יותר. סרטונים שהתפרסמו לפני ה- 15 באוקטובר לא יושפעו מהשינוי.

יוטיוב מבטיחה כי בחודשים הקרובים סרטוני שורטס ארוכים יקבלו חשיפה גדולה יותר, כדי שיותר ויותר משתמשים בפלטפורמה יחשפו אליהם. 

 

נכון לעכשיו, יוטיוב מגבילה את יוצרי התוכן ומאפשרת להם לפרסם סרטונים באורך מירבי של 60 שניות או באורך מינימלי של 15 שניות. מגבלת ההעלאה המינימלית לא השתנתה ונשארה 15 שניות.

החברה בישרה גם כי בחודשים הקרובים היא תעניק ליוצרי תוכן גישה לשלל תכנים המתפרסמים ביוטיוב ישירות ממצלמת השורטס. המשמעות של זה היא שהם יוכלו לשלב סרטונים של יוצרים אחרים עם סרטונים שלהם באופן הרבה יותר מהיר ונוח.

יוטיוב ציינה גם כי יוצרים יוכלו בקרוב להשתמש ב- Veo, מודל הבינה המלאכותית של גוגל אשר מסוגל ליצור סרטונים קצרים ליוטיוב שורטס. באמצעותו הם יוכלו ליצור רקעים וקליפים חדשים בלי להתאמץ.

המודל החכם מסוגל לייצר סרטונים באיכות Full HD (1080p באורך של דקה ואפילו יותר ומציע מגוון רחב של סגנונות קולנועיים וויזואליים. Veo מסוגל להבין את ההנחייה (פרומפט) שהמשתמש מקליד בצורה מדויקת ויוצר ממנה סרטונים יצירתיים במיוחד. מעבר לכך, הוא גם יודע להבחין בין הנחיות של סרטונים להנחיות הקשורות לכל מיני אפקטים קולנועיים, כמו יצירת טיים לאפס (Time-lapse), צילומים אוויריים של נופים ועוד. 

קהל היעד של המודל הוא רחב ומגוון - החל מיוצרי תוכן מתחילים וותיקים ועד למורים המעוניינים ליצור תכנים חינוכיים, אנשי מכירות, מנהלי מדיה חברתית וכל מי שמעוניין לשתף מידע, לספר סיפור ואפילו למכור מוצר באופן קצת שונה ומיוחד.

| אולי יעניין אותך גם