צמיחה דיגיטלית: 6 דרכים אורגניות טהורות להעלאת מספר העוקבים באינסטגרם
חברות, עסקים קטנים וגדולים ומשפיעני רשת רבים הגדילו את החשיפה למותג והמוצרים שלהם ברשתות החברתיות השונות ובאינסטגרם בפרט. הפלטפורמה הפופולרית הוכיחה את עצמה כרשת חברתית אמינה ומוצלחת שמביאה לקוחות חדשים, משמרת לקוחות ישנים ועל הדרך מאפשרת למכור מוצרים ושירותים שונים.
יש לא מעט מומחים ברחבי העולם שמדי יום מנסים לפצח את האלגוריתם המסובך של אינסטגרם, כדי להשיג כמות גדולה של עוקבים תוך זמן קצר ועל הדרך למכור קורסים דיגיטליים שיסבירו למשתמשים אחרים איך עושים זאת. אף אחד מהם עדיין לא הוכיח שהוא הצליח לעשות זאת באמצעות אסטרטגיה ספציפית, כי האלגוריתם משתנה כל הזמן, אבל יש לא מעט דרכים ושיטות שכן יכולות להביא לצמיחה אורגנית משמעותית בכמות העוקבים, אם מתמידים בהן.
לפני שאתם צוללים פנימה ומנסים את הדרכים השונות המוצגות בהמשך, אנו ממליצים לכם לא ליפול לפיתוי של קניית עוקבים, צפיות ותגובות מזויפות, כי בטווח הארוך, זה רק יפגע בכם. כיום, כמעט כל אחד יודע לזהות אם משתמש מסוים קנה עוקבים או לייקים לפוסט שהוא פרסם וגם האלגוריתם לא אוהב את זה.
הטקטיקות שעליהן נפרט בהמשך רלוונטיות יותר ליוצרים ועסקים חדשים, אך גם הוותיקים שביניכם יבחינו שהם לא מיישמים חלק מהן.
הוסיפו מילות מפתח רלוונטיות לשם ולשם המשתמש שלכם ושמרו על עקביות
האלגוריתם של אינסטגרם נותן עדיפות בתוצאות החיפוש למשתמשים שהוסיפו לשם ולשם המשתמש שלהם מילות מפתח שרלוונטיות לתחום העיסוק שלהם.
לכן, קודם כל חשוב שהשם המלא ושם המשתמש שלכם יהיו זהים בכל הרשתות החברתיות, כדי לשמור על עקביות. שנית, מומלץ להוסיף לשם שלכם את שם החברה או כל מילה אחרת שמתארת את העסק, כדי לשפר את הנראות בפלטפורמה.
הוספת מילות מפתח רלוונטיות תאפשר למשתמשים לדעת מי אתם ומה אתם מוכרים וזאת מפני מפני שאלה הפרטים הראשונים שהם רואים כשהם בודקים את הפרופיל שלכם.
לדוגמה: אביב משה שמוכר מוצרי חשמל, יכול להוסיף לשם שלו "מוצרי חשמל" וכך יש סיכוי גבוה יותר שמשתמשים שמחפשים מוצרי חשמל באינסטגרם ימצאו אותו בראש הרשימה בתוצאות החיפוש.
ביוגרפיה מדויקת
לביוגרפיה של אינסטגרם ניתן להוסיף נכון לעכשיו רק 150 תווים, אך לכל תו ותו יש משמעות מאוד גדולה, במיוחד ברושם הראשוני שאתם יוצרים אצל עוקבים ולקוחות חדשים.
הביוגרפיה צריכה להיות קצרה, ברורה ומדויקת, כך שכל מי שקורא אותה, יוכל לדעת תוך שניות מי אתם ומה המומחיות שלכם, אילו שירותים החברה שלכם מעניקה או אילו מוצרים אתם מוכרים ואיזה ערך מוסף אתם יכולים לספק לו.
ניתן גם להוסיף קישור לביוגרפיה שיפנה את העוקבים לאתר חיצוני. אינסטגרם מאפשרת להפנות לאתר תדמיתי או לאתר שבו אתם מוכרים מוצר או שירות כלשהו, או אתר של החברה שאותה אתם מפרסמים.
קדמו את פרופיל האינסטגרם שלכם בפלטפורמות אחרות
יש חברות ומשפיענים בארץ ובעולם שהם מצליחים יותר ברשתות חברתיות אחרות, כמו יוטיוב, טיקטוק או פייסבוק למשל, ובאינסטגרם הם פחות מוכרים.
אם גם לכם יש הרבה עוקבים ברשתות חברתיות אחרות ואתם רוצים להגדיל את מספר העוקבים באינסטגרם, אז אנו ממליצים לכם להוסיף לאותן רשתות חברתיות וגם לאתר שלכם (במידה ויש) קישור ישיר לפרופיל ולבקש מהעוקבים שם לעקוב אחריכם גם באינסטגרם.
הקישור הישיר צריך להיות קצר ועדיף שיכיל אותיות או מילים הקשורות לשם שלכם או לשם של העסק. תוכלו לקצר את הקישור ולבנות אותו ידנית באמצעות שירותים שונים לקיצור קישורים, כמו Bitly למשל. מעבר לכך, אינסטגרם גם מייצרת לכם קוד QR שתוכלו לשתף, שסריקה שלו באמצעות הסמארטפון מובילה ישירות לפרופיל שלכם.
מצאו את הזמן הטוב ביותר לפרסום פוסטים, תמונות וסרטונים
אין יום ושעה מדויקים ומוכחים שבהם מומלץ לשתף תכנים באינסטגרם, אבל מה שאתם כן יכולים לעשות זה לבדוק באילו ימים ושעות העוקבים שלכם יותר פעילים ולפרסם פוסטים באותם ימים ושעות.
אינסגטרם מאפשרת לכם לבדוק מה הם הימים והשעות האידיאליים לפרסום תכנים לקהל העוקבים שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לפרופיל שלכם באינסטגרם, ללחוץ על לחצן התפריט, בחלון 'הגדרות ופעילות' ללחוץ על 'נתוני שימוש' ובחלון שנפתח ללחוץ על 'סה"כ עוקבים'.
בחלון העוקבים תוכלו לראות את הימים והשעות שבהם העוקבים שלכם נמצאים באינסטגרם ופעילים יותר.
שתפו פעולה עם יוצרים אחרים
שיתופי פעולה מעניינים עם יוצרים אחרים הקשורים לתחום העיסוק שלכם וגם עם כאלה שקצת פחות קשורים הם win-win לכל הצדדים. כלומר, כולם מרוויחים מזה - גם אתם, גם היוצר או היוצרת שאיתם אתם משתפים פעולה וגם העוקבים שלכם.
מצאו יוצרי תוכן או חברות שיסכימו להיפגש איתכם ליום צילום ופרסמו את התמונות והסרטונים שצילמתם בשני החשבונות - גם בשלכם וגם בשלהם. מומלץ לא לפרסם את אותם סרטונים ותמונות, אלא שכל אחד יפרסם תוכן שונה ומותאם לעוקבים שלו. בנוסף, יש להוסיף לפוסטים תיוגים, האשטגים וקישורים ולדרבן את העוקבים בדרכים יצירתיות ללחוץ על לחצן הלייק, להגיב ולעקוב אחריכם. כך גם תגדילו את רמת המוערבות (אינגייג'מנט - Engagement) מצד העוקבים.
את המשפיענים והחברות תוכלו למצוא דרך מנועי החיפוש השונים או על ידי הקלדת האשטגים ומילות מפתח במנוע החיפוש של אינסטגרם. למשפיענים גדולים שיש להם הרבה עוקבים תוכלו להציע שיתוף פעולה בתשלום ולמשפיענים קטנים יותר תוכלו להציע שיתוף פעולה תמורת חשיפה מצידכם.
התייחסו לעוקבים שלכם
אנחנו מכירים משפיענים, חברות ועסקים קטנים רבים שלא מקדישים זמן למענה על שאלות ובקשות שהעוקבים שלהם משאירים. בין אם אלה תגובות בפוסטים וסרטונים ובין אם אלה הודעות פרטיות.
ההמלצה שלנו היא לענות לכל הערה, תגובה והודעה שאתם מקבלים. במיוחד כשמדובר בלקוחות פוטנציאליים שמעוניינים לבדוק כמה מהר אתם מגיבים והאם אתם עונים בצורה עניינית, מקצועית ומכבדת.
כן, אנחנו יודעים שקשה לענות לכל תגובה והודעה פרטית, במיוחד כשמדובר על אלפים כאלה, אבל השתדלו לענות על כמה שיותר מהן.