Skip to main content

להעניק למחשב יכולות חדשות: קוראי כרטיסי זיכרון שיאפשרו לכם להעביר קבצים ממצלמות, טלפונים ורחפנים

 |  Yossi Demri

אין צלם, עורך וידאו או יוצר תוכן שלא השתמש פעם בקורא כרטיסי זיכרון - בין אם מדובר בקורא כרטיסים המובנה במחשב שלו או בין אם מדובר בקורא כרטיסים חיצוני המתחבר למחשב באמצעות כבל USB.

קורא כרטיסי זיכרון, כשמו כן הוא, המכשיר ה- "פשוט" הזה יודע לקרוא כרטיסי זיכרון מסוגים שונים ומאפשר למשתמש להעביר את הקבצים המאוחסנים בתוכם אל המחשב ולהיפך.

נכון, תמיד אפשר לחבר את הטלפון, המצלמה או אפילו את הרחפן ישירות למחשב באמצעות כבל USB מתאים, או להעלות את הקבצים לענן, אך לעיתים זה יכול קצת להסתבך או לקחת יותר מידי זמן, ובחלק מהמקרים עדיף להוציא את כרטיס הזיכרון ולחבר אותו לקורא כרטיסים. 

 

טלפונים ומצלמות שונים מגיעים עם חריצים המתאימים לכרטיסי זיכרון מסוגים שונים. לא כל טלפון מגיע עם חריץ לכרטיס זיכרון אבל אלה שכן יש להם חריץ כזה, לרוב יגיעו עם חריץ המותאם לכרטיסי זיכרון מסוג microSD. במצלמות ניתן למצוא גם כאלה המגיעות עם חריץ לכרטיס microSD וגם כאלה המגיעות עם חריץ לכרטיס SD. רוב המצלמות בשוק מגיעות עם חריץ לכרטיס הגדול יותר - SD.

מחשבים נייחים כמעט ואינם מגיעים עם קורא כרטיסי זיכרון. לעומת זאת, מחשבים ניידים (לפטופים) מסדרות הביניים והפרימיום כן מגיעים עם קורא כרטיסי זיכרון מובנה, אך בדרך כלל הוא מותאם לכרטיסי זיכרון פופולריים מסוג SD. לכן, תמיד טוב שיהיה אחד כזה במגירה, למקרה הצורך.

אז בין אם אתם משתמשים בכרטיס זיכרון מסוג microSD או SD, ובין אם אתם משתמשים בכרטיסי זיכרון אחרים, כמו: SDHC, SDXC, Mini SD, CompactFlash ועוד, בהמשך תמצאו קורא כרטיסים המתאים לכרטיס שיש ברשותכם.

Sandisk MobileMate USB 3.0 Reader

ה- MobileMate של סאנדיסק הוא קורא כרטיסים קומפקטי במיוחד המתאים אך ורק לכרטיסי זיכרון מסוג microSD.

הוא תומך בתקן USB 3.0 ובתקנים ישנים יותר כמו USB 2.0, מגיע עם מחבר USB-A ומציע מהירות העברת נתונים של עד 170 מגה-בייט/לשנייה.

אפשר להכניס אותו לתיק, לארנק ואפילו לכיס וכשהוא מחובר למחשב כמעט ולא רואים אותו.

לקניית קורא כרטיסי זיכרון Sandisk MobileMate

 

PNY High Performance USB 3.0

עוברים לקורא כרטיסי זיכרון קצת יקר יותר. מה שמייקר אותו זאת התמיכה במגוון כרטיסי זיכרון.

קורא הכרטיסים של PNY מגיע עם 6 חריצים, כאשר כל אחד מהם מתאים לכרטיס זיכרון מסוג שונה. לפי היצרנית, אל הקורא כרטיסים הזה ניתן לחבר את כרטיסי הזיכרון הבאים: SD, SDHC, SDXC, MicroSD, MicroSDHC, MicroSDXC, Mini SD, MiniSDHC, Memory Stick Pro, Memory Stick Pro Duo, Memory Stick M2, MMC, RS-MMC, xD, CompactFlash.

יש לו עיצוב מרשים המשולב עם איכות בנייה מצוינת והוא מתחבר למחשב באמצעות כבל ה- USB-A המחובר אליו בצד.

מהירות העברת הנתונים המירבית שהוא מציע היא המהירות המירבית הנתמכת על ידי תקן USB 3.0.

בעמוד המוצר מצויין גם כי הוא נתמך על ידי מערכות ההפעלה Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Windows ME, Windows 2000, Mac OS 9.1 ומעלה, ו- Linux kernel 2.4.2 ומעלה.

לקניית קורא כרטיסי זיכרון PNY High Performance

 קורא כרטיסי זיכרון מומלץ לצלמים, יוצרי תוכן ועורכי וידאו PNY High Performance USB 3.0

SanDisk ImageMate PRO

קורא הכרטיסים היקר בחבורה שייך לחברת סאנדיסק. יש לו עיצוב מרשים, הוא מהיר ובנוי היטב.

ה- ImageMate PRO הוא קורא כרטיסי זיכרון מקצועי המיועד בעיקר לאנשי מקצוע. הוא תומך במגוון כרטיסי זיכרון: UHS-II, UHS-I, SDXC, CompactFlash וכרטיסי microSD כמובן.

לפי היצרנית, הוא מסוגל לספק מהירות העברת נתונים של עד 312 מגה-בייט/לשנייה לכרטיסי SD ו- microSD, ועד 160 מגה-בייט/לשנייה לכרטיסי CompactFlash. 

הוא תומך בתקני USB 3.0 ו- USB 2.0 ובגזרה של מערכות ההפעלה ניתן למצוא תמיכה ב- Windows 8 ומעלה, ו- OSX 10.5 ומעלה.

לקניית קורא כרטיסי זיכרון SanDisk ImageMate PRO

קורא כרטיסי זיכרון לאנשי מקצוע SanDisk ImageMate PRO

לפני שאתם קונים את אחד מקוראי הכרטיסים המופיעים ברשימה, ודאו כי הוא מתאים לכרטיס הזיכרון שיש ברשותכם ולמערכת ההפעלה המותקנת במחשב שלכם.

| אולי יעניין אותך גם