Skip to main content

התוכנית הסודית של Google One: לייט מוצעת במחיר מופחת וזמינה רק במדינות מסוימות

 |  Yossi Demri

גוגל מציעה מגוון פתרונות אחסון בענן למשתמשים פרטיים ועסקיים דרך Google One - שירות אחסון בתשלום שבו היא מציעה גם מגוון תכונות שימושיות אחרות, כמו שיתוף נפח האחסון עם משפחה וחברים, שימוש בגרסה המתקדמת של גוגל ג'מיני (Google Gemini), תכונות מתקדמות ב- Google Meet וביומן של גוגל ועוד, במחירים שנעים כיום בין 8 ל- 74.90 שקלים לחודש.

התוכניות הבסיסיות שהחברה מציעה מעניקות גם יותר נפח אחסון בשירותים השונים של גוגל, כמו גוגל תמונות (Google Photos), ג'ימייל (Gmail), גוגל דרייב (Google Drive) ובשירותים נוספים. בתוכניות היקרות יותר, המנויים יהנו מיכולות AI בגוגל תמונות ומסיוע של ג'מיני בג'ימייל, דוקס (Docs) ומיט (Meet). שם הם יוכלו להיעזר בו כדי לכתוב הזמנות לאירועים, קורות חיים, לקבל רעיונות לתכנים, ליצור תמונות מקוריות במצגות ולשפר את איכות הוידאו בשיחות. 

 

בעבר, הופצו שמועות על כך שגוגל עובדת על תוכנית נוספת ומוזלת בשם גוגל וואן לייט (Google One Lite) ,שאמורה להציע למשתמשים עוד קצת נפח אחסון במחיר נוח יותר ובלי גישה לכל מיני תכונות מתקדמות. בצילום מסך שהתפרסם במגזין הטכנולוגיה Android Authority ניתן לראות כי החברה השיקה בשקט את התוכנית ופרסמה אותה רק במדינות מסוימות.

תוכנית הלייט החדשה זמינה כעת רק בהודו ועולה רק 59 רופי בחודש, שהם כ- 2.65 שקלים, נכון להיום. תוכנית זו כוללת אחסון בנפח 30 גיגה-בייט, כפול מזה שמוצע בתוכנית החינמית וזהו - גוגל לא הוסיפה אף תכונה נוספת לתוכנית הזו. משתמשים שירצו ליהנות מתכונות כמו שיתוף נפח אחסון, עריכה מתקדמת בגוגל תמונות ועוד, יצטרכו להירשם לתוכנית הבסיסית (Google One Basic) שעולה יותר מפי שניים מתוכנית הלייט - המחיר שלה בארצות הברית עומד על 1.99$, שהם כ- 7.56 שקלים.

פרטי תוכנית ה- Lite. קרדיט: Android Authority

התוכנית מתאימה יותר עבור משתמשים שמעוניינים רק להגדיל את נפח האחסון בגוגל תמונות ובגוגל דרייב כדי לגבות תמונות נוספות וקבצים אחרים, ואינם צריכים כל מיני תכונות מתקדמות שגוגל מציעה. 

החברה עדיין לא הכריזה על התוכנית הזו באופן רשמי, אך היא כבר זמינה אצל חלק מהמשתמשים בהודו ומופיעה ברשימת התוכניות של גוגל וואן.

לא ידוע אם התוכנית הזו תהיה זמינה בעתיד בישראל ובמדינות נוספות וכל מה שנותר לעשות זה להמתין לעדכון מגוגל בנושא.

| אולי יעניין אותך גם