Skip to main content

מזויפות או אמיתיות: גוגל תשתמש בתקן C2PA כדי לחשוף תמונות שנוצרו באמצעות כלי AI

 |  Yossi Demri

בעידן ה- AI (בינה מלאכותית) כבר קשה להבחין מה אמיתי ומה ומזויף, מה נוצר באמצעות אלגוריתם מתוחכם ומה נוצר על ידי אדם אמיתי. במיוחד בעולם התוכן ובעיקר בתמונות ווידאו.

גוגל (Google) הבינה שמדובר כאן בנושא שמחייב פתרון מיידי והודיעה כי היא תשתמש בתקן טכני ייעודי שפותח במיוחד כדי לזהות תכנים שנוצרו או נערכו על ידי כלי AI שונים, כמו PNGMaker AI ו- לאונרדו למשל. 

 

החברה פרסמה היום (ד', 18.9) בבלוג הרשמי שלה כי היא מגדילה את השקיפות לתכנים שנוצרים באמצעות AI על ידי שימוש בתקן טכני לאישור תכנים של הקואליציה למקור ואותנטיות של תוכן - C2PA (קיצור של Coalition for Content Provenance and Authenticity). אומנם רק עכשיו גוגל הכריזה על השימוש בתקן, אך היא שיתפה פעולה עם C2PA מוקדם יותר השנה ועבדה איתם על הגרסה האחרונה של התקן.

אישורי תכנים מציגים למשתמשים את מקור התמונה או הסרטון שהם צופים בהם. הם גם יציינו אם הם צולמו באמצעות מצלמה, נערכו על ידי תוכנה כלשהי או נוצרו על ידי כלי AI מסוים.

גוגל מדגישה כי היא תשתמש בטכנולוגיה במוצרים ובשירותים שהיא מציעה, אך קודם תתחיל להשתמש בה במנוע החיפוש שלה. אז אם במהלך הימים או השבועות הקרובים תיתקלו בתמונה שמכילה נתוני מטא של C2PA, תוכלו ללחוץ על האפשרות "אודות התמונה הזו" כדי לקבל פרטים נוספים ולדעת אם היא נוצרה או נערכה על ידי כלי AI כלשהו.

ענקית הטכנולוגיה מתכננת להטמיע את אישורי התוכן גם במערכת המודעות שלה. לדבריה, היא תרחיב את השימוש בטכנולוגיה בעתיד ותשתמש באותות C2PA כדי להסביר למשתמשים איך היא אוכפת תנאי שימוש ומדיניות פרטיות חשובים. החברה מוסיפה ואומרת שבהמשך השנה היא תכריז על הוספת התקן גם ליוטיוב ותייעד אותו לתכנים שצולמו באמצעות מצלמה.

בין החברות הגדולות בעולם שאימצו את התקן של C2PA ניתן למצוא גם את סוני (Sony), לייקה (Leica), ניקון (Nikon) וקנון (Canon), אך למרות שהוא מקבל תמיכה רבה מהענקיות הללו, הוא עדיין צריך מספר שיפורים ושדרוגים כדי להתמודד עם כל תכני ה- AI המתפרסמים כיום ברשת. 

מפתיע שאפל (Apple) עדיין לא הודיעה כי גם היא תשתמש בתקן של C2PA, אך ייתכן כי ההכרזה של גוגל תדחוף גם אותה לאמץ אותו.

| אולי יעניין אותך גם