Skip to main content

הגיע תור הנייחים: אינטל השיקה את מעבדי ה- Core Ultra 200S המגיעים עם יכולות AI

 |  Yossi Demri

ענקית השבבים אינטל (Intel), משיקה היום סדרת מעבדים חדשה המיועדת למחשבים נייחים הנקראת Core Ultra 200S. הסדרה החדשה מציעה יכולות AI (בינה מלאכותית) מרשימות וצריכת אנרגיה נמוכה, ופותחה בשיתוף פעולה עם צוות מישראל שהיה אחראי על פיתוח ה- Lion Cove, ליבת הביצועים (Performance) הנמצאת במעבדים.

סדרת ה- Core Ultra 200S מחליפה את הסדרה הקודמת, ה- Raptor Lake Refresh מדור 14, כאשר המעבד המוביל בסדרה יהיה ה- Core Ultra 9 285K והמעבד שנמצא בתחתית הרשימה הוא ה- Core Ultra 5 245K. 

 

מעבד הדגל, ה- Core Ultra 9 285K יגיע עם 24 ליבות: 8 מהן הן ליבות ביצועים (P) ו- 16 הן ליבות יעילות (E), כאשר לידן יש 4 ליבות גרפיות. המעבד העוצמתי מסוגל להגיע לתדר מירבי של 5.7 גיגה-הרץ ולפי החברה, הוא נועד להתמודד עם שלל משימות תובעניות, כמו עריכת וידאו באיכות גבוהה, הרצת משחקים על הגדרות גבוהות ועבודה על מספר אפליקציות ותוכנות במקביל.

אינטל שינתה את המיתוג של סדרות המעבדים החדשות, גם במחשבים ניידים וגם בנייחים. בעבר, היא נהגה למתג אותם לפי דורות: 12, 13, 14 וכו'. כעת, הם נקראים Core Ultra 200S. את סדרת המעבדים החדשה למחשבים ניידים היא מיתגה תחת השם Intel Core Ultra 200V.

שילוב של ביצועים מרשימים עם צריכת אנרגיה נמוכה

המעבדים בסדרת ה- Core Ultra 200S מגיעים עם שני סוגי ליבות: ביצועים ויעילות. ליבות הביצועים מיועדות לתוכנות, אפליקציות ומשחקים אשר דורשים כוח עיבוד חזק. הליבות היעילות מיועדות למשימות פשוטות יותר, כמו גלישה באינטרנט, שליחת מיילים, צפייה בסרטים וסדרות ועוד.

העבודה המשותפת של שני סוגי הליבות מביאה שיפור של עד 19% בביצועי ריבוי ליבות ושיפור של 11% בביצועי ליבה בודדת, בהשוואה לדור הקודם.

המעבדים החדשים צורכים פחות חשמל ביחס למעבדים מהדור הקודם ובעקבות זאת הם גם פחות מתחממים, זאת מבלי להתפשר על הביצועים.

שיפור גם בגרפיקה

מעבדי ה- Core Ultra 200S מציעים גם ביצועים גרפיים משופרים בזכות הארכיטקטורה הגרפית החדשה Xe-LPG. במהלך ההשקה, החברה הדגימה את ביצועי הליבות הגרפיות בזמן משחק ועריכת וידאו.

בתוך המעבדים יש 4 ליבות גרפיות (Xe-cores) המסוגלות להגיע לתדר מירבי של 2 גיגה-הרץ. ליבות אלה מסייעות בהרצת משחקים כבדים או עריכת קבצי וידאו באיכות גבוהה. בנוסף, המעבדים גם מציעים תמיכה בטכנולוגיית Ray Tracing ו- DirectX 12 Ultimate.

AI גם לנייחים

אינטל לא קיפחה את סדרת המעבדים החדשה לנייחים וציידה גם אותם בליבת NPU, המטפלת ביישומי AI, מפחיתה את העומס משאר הליבות ומאפשרת למשתמשים לקבל ביצועי AI טובים יותר.

ליבת ה- NPU שנמצאת בסדרת ה- Core Ultra 200S מציעה ביצועים של עד 36TOPS. כלומר, היא מסוגלת לבצע עד 36 טריליון פעולות בשנייה. יכולת זו מאפשרת לה לטפל במשימות מורכבות באופן מהיר ויעיל. 

דגמי המעבדים

בתוך סדרת ה- Core Ultra 200S ניתן למצוא את ה- Core Ultra 5, Core Ultra 7 ו- Core Ultra 9.

מעבד ה- Core Ultra 9 285K שיוצע במחיר של 589$, נחשב לעוצמתי בסדרה ומתאים למשתמשים שרוצים וצריכים ביצועים גבוהים, כמו גיימרים, עורכי וידאו ויוצרי תוכן.

ה- Core Ultra 7 265K שיוצע במחיר של 394$, משלב בין ביצועים גבוהים לצריכת אנרגיה נמוכה.

ה- Core Ultra 7 265KF יגיע ללא ליבה גרפית מובנית ויוצע במחיר של 379$. מעבד זה מוצע במחיר זול יותר מה- Core Ultra 7 265K ומיועד למשתמשים שמעוניינים להתקין כרטיס מסך חיצוני במחשב.

ה- Core Ultra 5 245K וה- Core Ultra 5 245KF, יוצעו ב- 309$ ו- 294$, בהתאמה, ומיועדים עבור משתמשים שצריכים מעבד לשימושים בסיסיים וקצת מעבר במחיר משתלם.

מעבדי ה- Core Ultra 200S יתמכו בתקנים האלחוטיים העדכניים WiFi 6E ו- Bluetooth 5.3, וגם ב- Thunderbolt 4.

זמינות ומחירים

לפי אינטל, המעבדים החדשים יהיו זמינים בחנויות החל מהשבוע הבא. המחירים עדיין לא פורסמו.

| אולי יעניין אותך גם