Skip to main content

הגרסה הרזה והזולה יותר: מטא צפויה להכריז על ה- Quest 3S בחודש הבא

 |  Yossi Demri

עברה יותר משנה מאז שמטא (Meta) הכריזה על משקפי המציאות הרבודה, ה- Quest 3 באופן רשמי ולפי נתוני המכירות העדכניים, נראה כי היא מתקשה למכור אותן. עד כה, נמכרו פחות יחידות מה- Quest 2, מהם נמכרו כ- 20 מיליון יחידות מאז 2020. הסיבה ? ככל הנראה בגלל המחיר הגבוה שלהן.

מטא, כמו כל חברה ענקית שרוצה להגדיל את המכירות והרווחים, פיתחה גרסה נוספת ו- "רזה" יותר של הגרסה הראשונה, שככל הנראה תיקרא Meta Quest 3S ולא לייט (Lite) כפי שפורסם בעבר. את המידע הזה הדליף מארק גורמן (Mark Gurman), כתב טכנולוגי באתר בלומברג המתחזק את הניוזלטר Power On. 

 

גורמן ציין כי המחיר של הדגם הזול צפוי לנוע בין 300$ ל- 400$, מה שיהפוך אותו לזול יותר משמעותית מה- Quest 3 שמחירם מתחיל מ- 499$ לגרסת ה- 128 גיגה-בייט. הוא גם הסביר כי הסיבה למחיר הנמוך יותר היא כי מטא כנראה תמכור את המשקפיים החדשים ללא בקרים. מי שירצה אותם יצטרך לרכוש אותם בנפרד.

סביר להניח שבסופו של דבר הצרכנים יהיו חייבים לקנות את הבקרים, כדי ליהנות מחוויות עבודה ומשחק טובות ומהנות יותר שהמשקפיים מציעים, מה שיגרום להם להוציא עוד 100$ ויקרב אותם למחיר הגרסה ההתחלתית של ה- Quest 3. יכול להיות גם שמטא תוסיף לאריזה של ה- Quest 3S בקרים אחרים אשר זולים יותר מאלה שנמצאים באריזה של המשקפיים היקרים. 

מטא צפוייה להכריז על ה- Quest 3S באירוע הקונקט (Connect) שלה שיתקיים בתאריכים 25.9-26.9 ,במטה הראשי של החברה שנמצא במנלו פארק (Menlo Park), קליפורניה.

גורמן, שחשף את הפרטים הראשוניים על המשקפיים, משער שמטא תציג באירוע גם מספר משקפי מציאות רבודה (AR) חדשים הדומים לגוגל גלאס (Google Glass), שיוצגו בשם "Orion". המשקפיים הללו יהיו שונים מהמשקפיים החכמים של מטא וריי-באן (Ray-Ban), הנחשבים למוצלחים במיוחד, אך יהיו דומים להם ברעיון.

| אולי יעניין אותך גם