Skip to main content

נחת בישראל: ה- Zenbook S 16 מגיע עם ה- Ryzen AI ומציע מגוון יכולות מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית

 |  Yossi Demri

ענקית המחשוב הטייוואנית ASUS, השיקה בישראל את המחשב הנייד הראשון שלה, שמגיע עם המעבד AMD Ryzen AI החדש. ה- Zenbook S 16 UM5606 משתייך לסדרת הפרימיום של החברה ומציע מגוון פיצ'רים מתקדמים מבוססי בינה מלאכותית לצד עיצוב דק ויוקרתי.

הנייד החדש הוא חלק מסדרת המחשבים ASUS AI PC של החברה. מחשבים אלה מצויידים בחומרה שתוכננה במיוחד להתמודדות עם יישומי AI שונים, כשהמרכזי ביניהם הוא מאיץ NPU המאפשר להריץ את היישומים הללו בצורה חלקה ומהירה על המחשב עצמו. 

 

ה- Zenbook S 16 זמין עם שני מעבדים: AMD Ryzen AI 9 365 ו- AMD Ryzen AI 9 HX 370, כשהמתקדם ביניהם הוא ה- Ryzen AI 9 HX 370. שניהם מציעים מאיץ NPU המספק ביצועי AI של עד 50TOPS. לצידם ניתן למצוא, זיכרון עבודה (RAM) בנפח של עד 32 גיגה-בייט מסוג LPDDR5X וזיכרון אחסון בנפח של עד 2 טרה-בייט מסוג M.2 NVMe™ PCIe® 4.0 SSD. גם הליבה הגרפית שייכת ל- AMD וניתן לבחור בין ה- AMD Radeon 880M לבין ה- Radeon 890M.

מעבר למפרט המרשים, היצרנית הוותיקה לא ויתרה על העיצוב והמידות - עוביו עומד על 1.1 ס"מ בלבד והוא שוקל רק 1.5 ק"ג, כך שיהיה נוח להתנייד איתו. גב המחשב עשוי מחומר חדש וייחודי שפותח על ידה הנקרא Ceraluminum, שילוב של קרמיקה ואלומיניום המגיע בצבעים בהשראת הטבע.

הגב של ה- Zenbook S 16 UM5606 עשוי מ- Ceraluminum

ASUS לא ויתרה גם על חווית הצפייה וציידה את המחשב במסך ה- Lumina OLED שלה בגודל 16 אינץ', המציג צבעים עשירים ומדוייקים, יחד עם בהירות גבוהה, רזולוציה של 3K, קצב רענון של 120 הרץ וזמן תגובה של 0.2 מאיות השנייה. השמע במחשב מתקבל מ- 6 רמקולים המפיקים צליל מדוייק עם באס מורגש.

בצדדים ניתן למצוא חיבור USB-A 3.2 דור 2, שני חיבורי USB-C 4.0 דור 3, חיבור HDMI 2.1, חיבור 3.5 מ"מ משולב לאוזניות ומיקרופון וקורא כרטיסי זיכרון SD.

הוא מגיע עם מקש Copilot במקלדת להפעלה נוחה ומהירה של הסייען החכם מבית מיקרוסופט, המסייע למשתמש לבצע משימות ופעולות שונות בקלות ותוך זמן קצר, כמו כתיבת מאמרים, ניסוח מיילים ופוסטים, יצירת תמונות, תשובות לשאלות מורכבות ועוד.

 

 

חוץ מאלה, הוא גם מציע תמיכה בתקנים האלחוטיים העדכניים WiFi 7 ו- Bluetooth 5.4, מגיע עם מצלמת FullHD התומכת ב- Windows Hello, ויש לו סוללת 78 ואט/שעה המספיקה ליותר מ- 18 שעות שימוש ותומכת בטעינה מהירה - לפי היצרנית, ניתן להגיע ל- 60% תוך 49 דקות. 

מחשב הפרימיום החדש של אסוס ה- Zenbook S 16 UM5606 המצוייד במעבד Ryzen AI

מחירו של ה- Zenbook S 16 נע בין 8,614 ש"ח ל- 9,725 ש"ח, מה שמשפיע על המחיר הוא סוג המעבד והליבה הגרפית, נפח זיכרון ה- RAM וזיכרון האחסון. ASUS מעניקה 3 שנות אחריות בבית הלקוח (איסוף והחזרה).

| אולי יעניין אותך גם